Taximetristul -Tare as vrea sa ma mut in Bucuresti! Eu -...(cred ca aproape adormisem) as fi vrut sa mai raman in Cluj.

Dupa cateva zile de batatorit Clujul (pardon, Cluj - Napoca) in taxiul spre gara pregatindu-ma sufleteste pentru cele zece ore de lenevit in tren:
Taximetristul - Si de unde veniti ?
Eu - Din Bucuresti...
Taximetristul - De departe. Am fost si eu de revelion in Bucuresti si in in prima zi a anului m-am plimbat cu masina prin tot Bucurestiul. Dar sa stiti ca nu e asa de aglomerat cum spun "astia"...
Eu -Poate pentru ca era prima zi a anului (prea obosita dupa noptile de petrecere clujene, ca sa ii mai explic taximetristului infernul zilnic al Bucurestiului, multi oameni nervosi, mii de masini pe zeci de kilometri inghesuite, zgomote si alarme declanasate, inghesuiala in tramvaie si autobuze).

Am stat trei zile in Cluj Napoca. La sase dimineata, in prima zi, mi-era greu sa observ cladirile, arhitectura, Piata Unirii, desi mi se oferea turul orasului. Asa ca m-am cazat confortabil, intr-un loc in care parca nu mai vazusem atata verdeata obisnuita cu ale Bucurestiului cutii de chibrituri... Prima zi in Cluj, am cunoscut mai degraba restaurante si baruri. Am mancat o ciorba ardeleneasca gustoasa si seara petreceam in Clubul Diesel, un fel de Bamboo pe la noi: specimene cu ceafa de bizon si caprioare dezgolite adulmecand in acelasi timp prada.

A doua zi am batatorit Clujul. Mai intai Biserica Romano-Catolica Sfantul Mihail, unde vitraliile, bineinteles, erau apanajul frumusetii, apoi Muzeul de Arta unde si aici faimosii pictori si-au lasat amprentele : Stefan Luchian , Tonitza, Grigorescu, Theodor Aman, ce-i drept nu atat de spectaculos ca Muzeul de Arta al Bucurestiului. A urmat Catedrala Ortodoxa, porumbeii din fata catedralei pe care toata lumea ii pacalea cu niste firimituri. Obosisem... asa ca in buricul Clujului am gasit o cafenea, la marginea soselei, cu multe sortimente ademenitoare. Am cerut insa o cafea simpla cu lapte, cand un Porsche rosu pe sosea ....eram in Dorobantii de Cluj.

Cu forte reinnoite am urcat spre fortificatia si dealul Cetatuia, am traversat Somesul Mic si apoi pe una din strazile mai putin cunoscute ale Clujului. Poate putini au vazut partea orasului cu vile bogate si privelisti superbe asupra intregului ansamblu clujenesc, verdeata cat nu e in tot Herastraul, liniste cum nu e nici in cel mai ascuns coltisor al cartierului Primaverii. Si iata-ma in cele din urma sus. Toti turistii nu se opreau din a face poze de pe dealul inalt al orasului, pentru a eterniza aceasta straveche asezare, cetatea medievala. Din vechea cetatuie a mai ramas putin: o parte din ziduri, iar pe colina dealului a fost construit Hotelul Belvedere, se pare cel mai frumos hotel al Clujului. Frumos si restaurantul de pe malul lacului, din "Central Park-ul" lor si lebedele care ne pazeau petrecerea , de altfel accesibil doar pentru lumea buna a orasului.

Citeste si:
Culiță Sterp le-a dat replica oamenilor care l-au criticat în urma...
Culiță Sterp le-a dat replica...

A treia zi, Gradina Botanica, inca de dimineata luata cu asalt si prinsa plina de roua si flori inca adormite. Impresionat cata grija si daruire din partea celor care se ocupa de acest colt al naturii. Am ratacit prin serele in care ma sinteam ca in padurile tropicale, cautand planta carnivora, dar nu am gasit-o, poate de frica...

Taximetristul -Tare as vrea sa ma mut in Bucuresti!
Eu -...(cred ca aproape adormisem) as fi vrut sa mai raman in Cluj.

Poze, in galeria foto.

Despre autor:

Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.