De privit si invatat!

Ai fi tentat sa crezi ca o tara ca Olanda, unde turismul merge de la sine, nu mai are nevoie de promovare. Ai fi tentat sa crezi ca pentru un oras ca Amsterdamul care atrage anual milioane de turisti nu trebuie sa iti mai bati capul cu campanii de branding. Eh, bine, te inseli.

NBTC, adica Netherlands Board of Tourism & Conventions a realizat o campanie in care pozitioneaza Olanda drept locul de nastere al atitudinii cool. Sigur, Olanda ramane in continuare tara lalelelor, a morilor de vant si a branzei, insa campania pune accentul pe atitutinea foarte degajata a olandezilor fata de arta, design, arhitectura si sustenabilitate. Ceea ce noi numim mancare organica, ei numesc simplu mancare, ceea ce noi numim exercitiu (la mersul pe bicicleta ma refer) ei numesc stil de viata, ceea ce noi numim energie sustenabila, ei numesc traditie. Ah, si toata lumea in Amsterdam vorbeste engleaza. Bine, mai putin batranelul care refuza sa o vorbeasca, dar el este singurul.

Nu stiu voi ce parere aveti, insa mie campania mi se pare extraordinar executata. O comunicare degajata si fresh, valori bine sintetizate si foarte mult umor. O lectie de branding din care am putea invata cate ceva. Poate reusim data viitoare sa nu mai rezumam brandul de tara la o banala frunza.

Aruncati si un ochi pe campania de branding a Cehiei, care a simtit foarte bine trendul 2.0 al societatii in care traim si s-a transformat in Czech Republike. Ingenios, nu credeti? :)


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.