Cea mai profunda privire in spatiu realizata de telescopul Hubble. Imagini de cand Universul era, practic, un bebelus.

Telescopul Hubble a oferit oamenilor de stiinta cea mai profunda privire in spatiu, ocazie cu care au fost descoperit sase noi galaxii formate la numai cateva sute de milioane de ani dupa Big Bang, scrie BBC. Practic, imaginile vazute de telescopul Hubble infatiseaza Universul de cand era doar un „bebelus”.

Noul studiu Hubble ofera, totodata, si o estimare a departarii la care s-ar afla o saptea galaxie, considerata ca fiind cel mai indepartat punct din spatiu identificat pana acum. Numita UDFj-39546284, galaxia poate fi vazuta cand cosmosul avea doar 3% din varsta actuala.

„Aceste galaxii timpurii reprezinta pilonii pe care s-au dezvoltat galaxiile curenet”, a explicat John Grunsfeld, cercetator asociat NASA, potrivit Daily Mail.

Descoperirea unor galaxii care dateaza de la inceputul Universului ar putea ajuta oamenii de stiinta sa inteleaga ce s-a intamplat in "anii intunecati" ai Universului. Este vorba de o perioada de aproximtiv 200 de milioane de ani dupa Big bang cand norii de hidrogen, adunati laolalta de gravitatie, au inceput sa se aprinda, formand prima generatie de stele.

In GALERIA FOTO puteti vedea imagini surprinse de telescopul Hubble din cel mai indepartat punct din spatiu identificat pana acum:

Sursa foto: NASA