Cercetatorii de la NASA au identificat cu ajutorul telescopului Keck I Telescope HIRES, prin analiza spectrofotometrica, o noua planeta care, sustin ei, ar putea detine viata!

Planeta orbiteaza in jurul stelei Gliese 581, o stea rosie pitica aflata la 20.3 ani lumina de Terra. Daca o nava spatiala ar fi capabila sa calatoreasca cu viteza luminii, ea ar ajunge acolo in fix 20.3 ani. Poate parea mult, insa Gliese 581 este cea mai apropiata stea cu sistem planetar. Daca adaugam si ca acolo exista o planeta cu caracteristici similare cu ale planetei Pamant, atunci orice investitie ar merita din plin. Desigur, va mai trece mult timp pana cand vom fi capabili de asemenea viteze, insa salturi tehnologice s-au mai intamplat in trecut si o revolutie nu e deloc exclusa. Deja chinezii au facut un tren care merge cu 421 km/h, dupa cum puteti vedea aici.

A sasea planeta de la acea stea este Gliese 581g, de patru ori mai mare decat Terra. Distanta dintre stea si aceasta planeta este ideala pentru a sustine viata. De asemenea, Gliese 581g este solida, cu gravitatie mare si posibil atmosfera bogata tinuta de aceasta gravitatie. Planeta orbiteaza in jurul soarelui sau in numai 37 de zile, timp in care face o rotatie completa.

Nimeni nu se asteapta ca acolo sa fie vreo civilizatie, insa descoperirea este deosebit de importanta. Pot exista anumite forme de viata, apa si, de ce nu, chiar oxigen. Cel mai bun lucru este acela ca descoperirea limiteaza cumva gandul omului ca este singur in univers. Cu cat descoperim mai multe astfel de planete, cu atat ne luam adio de la idee...