Google a facut miliarde din searching si a intrat cu succes in segmentul mobile software si hardware, cu Android si Nexus One. De asemenea, Android va echipa si tabletPC-uri sau netbook-uri. Va fi acolo si Chrome OS. Yahoo! nu are nicio treaba cu sistemele de operare sau telefoanele mobile...Inca.

La inceputul lunii curente, CEO-ul Yahoo!, Carol Bartz, a dat un interviu surprinzator pentru BBC, in care a vorbit despre competitia deja celebra cu fosta "afacere de garaj" Google si actuala companie "me too", care absoarbe aproape jumatate din bugetele de publicitate alocate de catre toti advertiserii, la nivel mondial.

Carol a marturisit ca nu vede prea bine Google in viitor, asta pentru ca business-ul lor e reprezentat 99.99% de motorul de cautare, pe cand pentru Yahoo! acesta avand numai jumatate din importanta. CEO-ul a mai precizat ca gigantul software si mai nou hardware (Google) ar trebuit sa creasca anual cate o noua ramura de marimea Yahoo! pentru a-si pastra relevanta pe piata. Oare chiar asa stau lucrurile?

Google. Pustanii de la Stanford, pe numele lor Sergey Brin si Larry Page, au schimbat intr-un fel lumea. Afacerea de garaj pornita in urma cu ceva ani a ajuns astazi sa dea unul dintre cele mai puternice branduri: Google.

Trebuie sa ne temem de Google?Ideea a fost cat se poate de simpla: creearea unui algortim performant care sa filtreze toate site-urile si sa intoarca rezultate excelente si totodata relevante pentru orice utilizator. Asa a aparut motorul de cautare Google, de departe cel mai performant. Castigand popularitate pe tot mapamondul, baietilor nu le-a fost chiar greu sa gaseasca o solutie de monetizare a traficului urias. Amintim aici link-urile platite si asezate in pozitii favorabile sau link-urile plasate intr-un sidebar separat. Dar Google avea un potential mult mai mare si planul de actiune al celor doi studenti era ceva mai vast.

A aparut un sistem de publicitate extrem de eficient, pe metoda CPC (cost per click). Astfel, Google a dat sansa advertiserilor sa aiba reclame pe site-uri mari si sa plateasca numai cand un vizitator da click pe acel banner. Metoda este profitabila si pentru cei care detin site-uri si, dintr-un motiv sau altul, trebuie sa se bazeze indeosebi pe AdSense, solutia Google. Acestia primesc o suma modica la fiecare click, suma care depinde de mai multi factori si poate sa ajunga la valori decente daca site-urile sunt traficate. Cu aceasta monetizare eficienta, Google absoarbe anual aproximativ jumatate din bugetele de publicitate alocate pe zona de online, zona care poate fi monitorizata cel mai bine.

Citeste si:
Judecatorii CEDO au dat dreptate in apel unui inginer roman,...
Judecatorii CEDO au dat...

Cand se fac bani multi cu un produs atat de popular ca brand si functionalitate, oricine s-ar gandi la extindere. E in natura omului. Deschizi ceva nou pentru ca stii ca esti puternic si ca poti bate relativ usor pe altul care probabil e deja lider intr-un domeniu. Google nu s-a concentrat suficient pe anumite segmente, dupa lansarea motorului de cautare. Unele feature-uri merg excelent, altele au lacune. Majoritatea sunt gratuite, pentru ca asta e reteta de succes: compania merge in paralel cu solutii free pentru utilizatori si castiguri tot mai mari din publicitate pe baza popularitatii dobandite.

Luam spre exemplu Google Videos, acum parte a Google Search. Cele mai multe cautari duc spre clipuri YouTube, site cumparat de Page si Brin. Aveti nevoie de harti pe dispozitive mobile? Incercati Google Maps. Vreti informatii online despre o anumita carte? Google Books este solutia! Echipa lucreaza momentan la copyright-uri si alte probleme, dar promite ca toate cartile din lume se vor gasi acolo...Daca Microsoft are suita Office, Google a facut Docs. Poti face acolo fisiere text, scrisori, calendare, chiar si prezentari stil Powerpoint. Daca Yahoo! avea o pagina de home foarte atractiva, a aparut iGoogle, particularizabila dupa gustul fiecaruia. Vreti stiri? Incercati Google News! Mergeti la cumparaturi? Ce ziceti de Google Checkout? Daca Messenger-ul e crucial pentru Yahoo!, Gtalk nu e deloc asa pentru compania "de garaj", insa exista. Doriti putin spionaj pentru relaxare? Earth sau StreetView sunt tocmai bune...

Citeste si:
Top 7 moduri de a diferentia prietenii adevarati de cei toxici
Top 7 moduri de a diferentia...

Aflata mai multi ani in beta, solutia online pentru e-mail-uri, denumita Gmail, s-a ridicat un pic peste toate celelalte, care nu au un succes nebun. Google a vrut sa faca si valuri, scotand Wave, o aplicatie care duce comunicarea online la un alt nivel. Daca Facebook si Twitter au ajuns doua retele cunoscute global pentru functiile lor, Google nu putea sta cu mana in san. A lansat de curand Buzz!

Microsoft si-a dat seama ca trebuie sa faca ceva pentru a stopa noul gigant software si a recurs la o solutie extrema. A vrut sa cumpere Yahoo!, dar negocierile nu au mers deloc cum trebuia. Oare Microsoft + Yahoo! ar fi facut fata unui Google care vrea sa patrunda oriunde? Nu se stie sigur.

Smartphone-urile sunt tot mai populare. Cota de piata a iPhone OS e inca destul de mica fata de Windows Mobile sau Symbian. Nicio problema. A aparut Android si devine din ce in ce mai bun. E open source. Cum netbook-urile castiga teren in fata laptop-urilor, un Chrome OS ar merge de minune. Zis si aproape facut! Wikipedia are succes? Knol de ce nu ar putea? Google are cash, cam 25. Miliarde. De dolari. Mai nou, doreste sa intre si in zona de internet broadband, cu o fibra optica ultra rapida. Lista poate continua...

Citeste si:
Articolele cu linkuri SEO - parte esențială în strategia de...
Articolele cu linkuri SEO -...

Yahoo! Cand Jerry Yang si David Filo au lansat Yahoo! (nume inspirat din Calatoriile lui Gulliver), aveau in portofoliu primul motor de cautare performant, capabil sa intoarca rezultante revelante pentru sirul de cautare introdus. A urmat serviciul de e-mail online, foarte intuitiv si inca foarte popular astazi. Yahoo! Messenger este la ora actuala cel mai utilizat serviciu de chat live, cu posibilitate de salvare a conversatiilor, de transfer de fisiere si convorbiri de voce gratuite. Acestea sunt principalele servicii care stau la baza succesului Yahoo!. Un gigant software, atunci cand are popularitate si cash, doreste sa intre si in alte segmente pentru a-si consolida pozitia actuala sau pentru a gasi noi surse de venit. Yang si Filo au renunant la Y Photos dupa ce au cumparat Flickr. Daca ne raportam la toate link-urile puse mai sus pentru Google, cam la fel sta situatia si in cazul Yahoo...

Citeste si:
Google a concediat un inginer după ce acesta a spus că LaMDA,...
Google a concediat un inginer...

Google vs Yahoo! Nick Bilton de la The New York Times a realizat o comparatie interesanta intre Google, Yahoo, Apple si Microsoft, bifand domeniile atacate de catre aceste companii uriase. Poza o puteti vedea aici. O prima afirmatie ce merita facuta se refera la homepage-ul fiecarui site (le lasam la o parte pe Apple si Microsoft). Yahoo! are un index aglomerat, cu absolut toate serviciile scoase in evidenta. Google a ramas discret, bazandu-se pe motorul de cautare. Restul aplicatiilor pot fi gasite prin cautare sau prin accesarea unor link-uri discrete. Asadar, afirmatia facuta de Carol Baltz nu sta in picioare, Google avand chiar mai multe servicii decat Yahoo!.

Referitor la incasari, e drept ca Google isi trage veniturile din motorul de cautare si sistemul ingenios AdSense / AdWords. Android castiga cota de piata, dar nu e (inca) profitabil. Ambele companii au puncte forte si slabiciuni. Se spune ca Google nu pune suflet in nimic din ceea ce face. Se spune ca Yahoo! a ramas numai cu Messenger-ul.

Yahoo! News e numarul 1 mondial la capitolul stiri. Flickr e mult peste Pikasa. Continutul editorial este inalt calitativ, el putand fi gasit cu usurinta pe index.

Google a facut miliarde din searching si a intrat cu succes in segmentul mobile software si hardware, cu Android si Nexus One. De asemenea, Android va echipa si tabletPC-uri sau netbook-uri. Va fi acolo si Chrome OS. Yahoo! nu are nicio treaba cu sistemele de operare sau telefoanele mobile...Inca.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.