Bijuteriile soselelor nu sunt niciodata la indemana oricui, desi una dintre marile lor calitati este ca pot intoarce privirile oricui.

Masinile de colectie, asemenea oricaror alte obiecte rare, valoroase, reprezinta intotdeauna o atractie pentru oamenii cu bani. Bijuteriile soselelor nu sunt niciodata la indemana oricui, desi una dintre marile lor calitati este ca pot intoarce privirile oricui.

De ce sunt atat de scumpe masinile de colectie? Specialistii din domeniu sustin ca fiecare masina, in anii 40, era unica. Un exemplu il poate constitui modelul care a fost prezentat intr-un film cu Mae West, un Dusenberg din 1935. Acest lucru ridica foarte mult valoarea masinii.

Buna pastrare, rezistenta si fiabilitatea sunt alte cateva caracteristici care dau un plus de valoare unei masini. De asemenea, faptul ca masina nu a fost produsa in numar limitat de exemplare este un factor care conteaza foarte mult la stabilirea pretului final.

De exemplu, in anul 1884 a fost construita cea mai veche masina de familie din lume, un Rolls-Royce echipat cu 4 locuri, care a fost vandut anul acesta la o licitatie publica contra sumei de 3,5 milioane de dolari.

Desi nu este o masina foarte veche, modelul scos de Ferrari, un 250 GT California fabricat in anul 1961, a devenit cea mai scumpa masina de colectie vanduta vreodata intr-o licitatie publica: 10,9 milioane de dolari.

Subliniem ideea de licitatie publica, deoarece doar prin acest tip de evenimente putem sa cunoastem cateva dintre preturile care circula pe piata. Licitatiile private sunt ferite de ochii presei, iar sumele cu care se achizitioneaza anumite produse de colectie sunt rareori facute publice, fie ca este vorba despre masini.

In ciuda acestui fapt, am reusit sa aflam ca un Mercedes de epoca a fost vandut in cadrul unei licitatii private cu 20 de milioane de dolari. De asemenea, un Bugatti Atlantic detinut de Ralph Lauren a fost vandut cu o suma exorbitanta.

Revenind la licitiatile publice, va putem spune care a fost cea mai ieftina masina de colectie scoasa la licitatie. De Dion Bouton et Trepardoux, o masina din 1884, a fost vanduta prin intermediul unei case de licitatii din Italia cu suma de 3,4 milioane de dolari.

Citeste si:
Kim Kardashian, achiziție neașteptată la o licitație. Vedeta a...
Kim Kardashian, achiziție...

Un Dusenberg SJ din 1935 a fost vandut prin intermediul unei case de lictatii din S.U.A pentru suma de 4, 4 milioane de dolari. Masina este printre putinele modele care au rezistat in timp, 95% in starea originala. Masina este fiabila si merge foarte bine, dupa spusele cumparatorului care a dorit sa-si mentina anonimatul.

Un Ferrari 250 LM din 1964 a fost propus anul acesta de o casa de licitatii din Italia pentru suma de aproape 7 milioane de dolari, iar un Rolls-Royce din 1904 a fost vandut in Marea Britanie contra sumei de 7,254 milioane de dolari.

Un Mercedes-Benz 540K din 1937 care valoreaza nu mai putin de 8,235 milioane de dolari a fost vandut prin intermediul unei case de licitatii din Germania si a apartinut celebrului Jack Warner (Warner Brothers Studios).
Masina a facut senzatie in anul 1937 la salonul auto de la Berlin, iar pentru unul dintre fratii Warner “intalnirea” cu acest exemplar a fost dragoste la prima vedere. Masina nu a revenit proaspatului proprietar imediat dupa cumparare, fiindu-i transportata in SUA un an mai tarziu, deoarece nu era inca produsa in serie.

Citeste si:
Parlamentul României planifică noi achiziţii pentru Senat şi Camera...
Parlamentul României...

Masinile de colectie sunt visul oricarui pasionat de automobile si nu este deloc un “moft” ieftin. Insa mogulii care cumpara astazi masini foarte scumpe, peste 50 de ani vor obtine mult mai multi bani din vanzarea lor, asta daca le pastreaza cum se cuvine.

Autor: Alex Todoran


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.