11 Noiembrie 2014 de Vio in Yuppy
Cand vine vorba despre alimentatie, este dificil uneori sa faci diferenta intre ce este corect si ce este fictiv. Bombardati cu informatii din surse mai mult sau mai putin credibile, oamenii au ajuns sa ia ca atare anumite mituri despre mancare. Asa se face ca, am ajuns sa credem ca o guma are nevoie de 7 ani pentru a fi digerata sau ca zaharul ii face hiperactivi pe copii. Iata, asadar, care sunt cele mai comune mituri despre alimentatie.

Mit #1: Telina are calorii negative

Foto: telina sursa Shutterstock.com

Despre anumite alimente, printre care si telina, se crede ca ar avea “calorii negative” prin care determina corpul sa consume mai multe calorii in timp ce il proceseaza decat numarul de calorii existente in mancare. Teoretic ar fi posibil insa, in realitate, nu exista niciun astfel de aliment.

Iata de ce:

O telina are in jur de 10 calorii. Numai ca, potrivit profesorului Tim Garvey de la Universitatea Alabama, din Birmingham, este nevoie doar de 2 calorii pentru a digera telina. Oricum, nimeni nu mananca telina cruda asa ca un astfel de calcul este aproape irelevant.

Telina are totusi alte proprietati care ajuta la scaderea in greutate. Bogata in fibre si apa, telina umple stomacul, dand impresia de satietate.

Mit #2: Laptele este bun pentru oase

Foto: lapte sursa Shutterstock.com

De cate ori nu ati auzit de la parinti ca laptele este sursa principala de calciu si ca ajuta la fixarea acestuia in oase. De atat de multe ori incat am ajuns sa credem ca acest lucru este adevarat.

Studiile arata ca, intr-adevar, consumul zilnic de lactate este benefic pentru sanatate, prevenind osteoporoza. Numai ca, laptele nu este singura sursa de calciu. De fapt, frunzele de kale sau spanacul contin mai mult calciu decat laptele.

Bineinteles, calciul nu este singura modalitate prin care iti poti mentine oasele sanatoase. Miscarea regulata si o dieta echilibrata sunt la fel de importante.


Mit #3: Dureaza 7 ani ca o guma de mestecat sa fie digerata

Foto: guma mestecat sursa Shutterstock.com

Stomacul nu are nevoie de sapte ani pentru a digera guma de mestecat. De fapt, aceasta nu poate fi digerata deloc si este eliminata de corp in aceeasi stare in care a fost ingerata.

Mit #4: Zaharul nu ii face pe copii hiperactivi

Foto: zahar sursa Shutterstock.com

Exista numeroase motive pentru care zaharul nu este recomandat copiilor, insa cel mai citat dintre acestea – acela ca prea mult zahar ii face pe copii hiperactivi – este fals. Mai multe studii au aratat ca intre nivelul de zahar din mancarea unui copil si schimbarea de comportament a acestuia nu exista nicio corelatie.

Un alt experiment a arata ca parintii sunt cei care ii percepeau pe copii ca fiind hiperactivi, chiar si atunci cand bautura primita de acestia nu continea zahar deloc.

Mit #5: Preparatele vegetariene sunt sarace in proteine

Foto: proteine sursa Shutterstock.com

Una din cele mai frecvente intrebari pe care le aud vegetarienii este: cum isi asigura aportul optim de proteine daca nu consuma carne?

Exista numeroase alimente bogate in proteine, printre care: nucile, fasolea, mazarea, produsele din soia, ouale si lactatele.

Potrivit Centrului de Control si Preventie a Bolilor din Statele Unite, femeile au nevoie de 46 grame de proteine/zi, iar barbatii au nevoie de 56 grame. Cei mai multi americani, de exemplu, depasesc cu mult aceasta cantitate.



Te-ar putea interesa si:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Twitter

Aboneaza-te la 9AM sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 5 mituri false despre alimentatie. Inca mai crezi in ele?.


Ultima ora din Yuppy pe 9AM