Galaxia noastra, Calea Lactee, contine cel putin 17 miliarde de planete cu marimi apropiate de cea a Terrei, potrivit unei noi estimari, publicata luni in Statele Unite, ai carei autori considera ca descoperirea unei planete-surori a Terrei este foarte probabila, informeaza AFP.

Potrivit MEDIAFAX, aceasta estimare rezulta dintr-o noua analiza a datelor culese de telescopul spatial american Kepler, lansat in 2009 pentru a cauta un tip precis de planete in afara sistemului nostru solar, denumite "exoplanete". N

u inseamna neaparat ca acele exoplanete sunt potential locuibile, insa probabilitatea de a gasi planete asemanatoare cu Terra a crescut considerabil.

Pentru a fi locuibila, o planeta trebuie sa se afle o anumita distanta de steaua ei, intr-o zona care permite ca temperaturile de la suprafata ei sa nu fie nici prea ridicate nici prea scazute, pentru ca apa sa poata sa existe in stare lichida si unde viata sa fie astfel posibila.

Cel putin o sesime dintre stelele din Calea Lactee au pe orbitele lor o planeta de marimea Terrei, a declarat François Fressin, de la Centrul de Astrofizica al Universitatii Harvard, principalul autor al acestui studiu, care considera ca galaxia noastra contine aproximativ o suta de miliarde de stele.

Citeste continuarea pe 9am.ro