Ramane de vazut in ce directie vor evolua lucrurile. Va invitam acum sa utilizati Wolfram Alpha cu incredere ori de cate ori aveti nevoie de o informatie. Este spectaculos si, atat cat stie, stie al naibii de bine.

Wolfram Alpha este cel mai nou motor de cautare, cu un principiu de functionare altul decat eram obisnuiti pana acum cu Google, Yahoo sau Ask.com. Domnul Wolfram, omul din spatele aplicatiei Mathematica, s-a gandit sa dea o alta forma computerului celebru din Star Trek, care raspundea la aproape orice intrebare pusa de membrii echipajului Enterprise.

Putem spune ca Wolfram Alpha este putin mai inteligent decat Google. Pana acum, daca doream sa aflam o informatie oarecare, apelam cu incredere la Google asteptandu-ne la rezultate relevante, care sa contina raspunsuri precise si informatii coerente. Dezavantajul aici este ca Google nu face altceva decat sa indexeze pagini, sa creeze page rank-uri, sa se uite peste tag-uri sau sa contorizeze linkurile continute in alte surse si sa faca o ierarhie a celor mai bune site-uri cu cel mai potrivit content pentru anumite cautari. Aici intervin fireste unele practici nu tocmai ortodoxe practicate de multe site-uri pentru a ajunge mai sus in Google, utilizand tehnici SEO gen bold pe etichete, meta description cu termeni principali repetati de multe ori sau crearea unor pagini duplicat pentru o indexare mai buna. Te trezesti ca ai cautat ceva, Google ti-a aratat ca prim rezultat un anume site, intri pe el si nu gasesti absolut nimic.

Aici, Wolfram Alpha are avantajul ca sunteaza site-urile si ofera direct informatiile cautate. Le aseaza ordonat in tabele, le grupeaza, face calcule, interpreteaza dinamic orice intrebari. Pe scurt, Wolfram Alpha vrea sa fie un Stie-tot, un geniu care raspunde direct intrebarilor noastre, introduse fireste in limba engleza. Astfel, nu te mai incurci in sute de site-uri, nu mai pierzi timpul, nu te mai stresezi inutil.

Ce ne facem insa daca vrem sa cautam informatii despre, sa zicem, Nokia N97? Wolfram va raspunde imediat: Imi pare rau, ma tem ca nu pot face asta... De ce se intampla una ca asta? Raspunsurile aici sunt mai multe. In primul rand, Wolfram este un motor de cautare prin cunostinte. El face calcule, masoara, analizeaza intrebarea si da cel mai bun raspuns. In al doilea rand, se afla la inceput de drum si suntem convinsi ca va sti noi si noi lucruri pe zi ce trece. Cert este faptul ca acest motor de cautare inteligent este de-a dreptul spectaculos.

Spre exemplu, probabil ca ati cautat de multe ori corespondentul in km/h la, sa zicem, 237 mph. Google are un convertor care de multe ori nu apare. Esti nevoit sa cauti prin site-uri. In Wolfram, introduci numai 237 mph si sistemul iti raspunde cu viteza in km/h, ba chiar iti spune ca asta e viteza maxima a unui Ferrari F50 GT1, ca atat de repede circula un impuls nervos, ca atat de repede se misca vantul intr-o tornada cu clasificare F4. Daca il intrebi pe Google What is an angstrom?, probabil iar vei cauta prin site-uri intoarse ca rezultate relevante. Wolfram iti face conversii in alte unitati de masura, iti explica totul clar, te ajuta sa intelegi cum stau lucrurile.

Daca in Wolfram Alpha introduci data ta de nastere, stii exact cat timp a trecut de atunci, in ce zi te-ai nascut, la cat a rasarit si apus soarele, evenimente meteo notabile si multe altele.

Desigur, sa faci acum o comparatie intre un Google cu ani in spate si cu o popularitate extraordinara, cu un algoritm de indexare destul de competitiv, cu un brand ce valoreaza peste 100 miliarde de dolari, cu un sistem de publicitate impecabil si un Wolfram Alpha aflat la inceput de drum, e destul de delicat. Wolfram este un fel de Wikipedia de incredere, insa limitat acum la inceput. Avem convingerea ca va deveni mult mai bun.Mai avem convingerea ca, probabil, va fi cumparat in scurt timp. Probabil tot de Google.

Ramane de vazut in ce directie vor evolua lucrurile. Va invitam acum sa utilizati Wolfram Alpha cu incredere ori de cate ori aveti nevoie de o informatie. Este spectaculos si, atat cat stie, stie al naibii de bine.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.