Ar fi pacat sa inchei fara sa aduc si ceva laude peliculei de fata, iar marele plus il reprezinta efectele vizuale, la care s-a lucrat din greu. La capitolul efecte n-as putea sa dau mai putin de 10 sub nici o forma.

Clash of the titans este cel mai bun exemplu pentru un marketing de mare clasa. Toate trailerele mi-au “vandut” un film epic, plin de secvente de actiune, cu personaje legendare ce au in calea lor un drum in care sansele nu le sunt favorabile.

In schimb, simt ca am primit un film normal de actiune, in care Perseu ar fi putut sa fie orice fel de baiat de cartier. In Clash of the titans s-a incercat constructia unui film bazat pe Legendele Olimpului fara sa le ia pe acestea prea mult in seama. Exista, desigur, referintele mitologice, insa acestea nu sunt cele care fac povestea sa se miste. In realitate, simt ca am avut de-a face cu o serie de secvente de actiune intre care s-a tot incercat o deplasare fara vreo reala insemnatate.

Cred ca marea problema ar fi ca eforturile s-au concentrat pe scenele de actiune, iar in restul timpului motto-ul a fost: “las’ ca merge si asa”. Personajele n-au profunzime si desi incearca scenariul sa te convinga, ele n-au nici o poveste de fundal. Asta vezi, asta primesti. Nu exista nici o motivatie reala pentru actiune si pe parcursul peliculei nu ai deloc senzatia ca ai vrea dreptate pentru personaje sau ca ai vrea ca acestea sa se razbune pe zei.

Si apoi ar fi si dialogurile: cu exceptia catorva replici amuzante, schimburile de replici sunt destul de neinspirate si adesea vin exact ca nuca-n perete.

Sa mai adaug alte argumente nefavorabile: scenariul are cateva gauri serioase si lucruri care nu se leaga. Decorurile se tot schimba fara explicatiile necesare iar luptele nu au nici ele acel sentiment epic.

Actorii cred ca s-ar fi descurcat bine, daca ar fi avut niste dialoguri mai ok, dar oricum, dintre ei merita amintiti: Sam Worthington, Liam Neeson, Ralph Fiennes, Gemma Arterton si Alexa Davalos. Mi se pare ca am avut de-a face cu un film clasic de actiune, in care s-a insistat sa se introduca o serie de elemente mitologice. Probabil ca daca promovarea ar fi accentuat actiunea si nu mitologia as fi spus ca avem de-a face cu un film de actiune bun, dar cum trailerele au incercat in mod repetat sa ma pacaleasca, trebuie sa spun ca sunt usor dezamagit. Ce-i drept, nu foarte tare, intrucat Clash of the titans nu este chiar un film prost, ci doar nu se ridica la inaltimea potentialului pe care il are.

Florin Cîțu, noul președinte al Partidului Naţional Liberal
Florin Cîțu, noul președinte...