Ganditi-va la un decor de orasel american sudist, la doi ani dupa ce japonezii au descoperit sangele sintetic, un fel de eco-hrana pe baza careia vampirii (ce pana acum au populat si mancat lumea din umbra intunericului) au ajuns sa traiasca. Ahh, da, am uitat sa va avertizez ne imaginam o lume cu vampiri caci tocmai din acest motiv True Blood este in top 3 seriale de acest tip, pentru multi fiind chiar #1.

True Blood, serial lansat in State in septembrie 2008 si difuzat si in Romania incepand cu februarie 2009 este realizat de catre postul de televizine prin cablu HBO si creat si produs de catre Allan Ball, cel care s-a ocupat si de “6 Feet Under”, o alta serie de succes a aceluiasi canal tv avand ca sursa de inspiratie cartile scriitoarei Charlaine Harris – “The Southern Vampire Mysteries” .

Actiunea celor doua sezoane este concentrata in jurului locului unde orice taranioraseni se strang tot timpulin fiecare zi dupa munca – barul Merlotte’s din Bon Tiemps si in special al chelneritei Sookie Stackhouse, ce da dovada de un mod de gandire libertin la adresa vampirilor spre deosebire de seful (si admiratorul) sau Sam, fratele (extrem de atragator , nesatul in ceea ce priveste sex-ul, prost ca o nuca ce ajunge sa descopere ca sangele vampirilor ofera experiente erotice de neuitat alaturi de oameni sau chiar de acestia) Jason, pretena cea mai buna din copilarie Tara (a carei imposibilitate de a-si tine gura si lipsa constanta de incredere in sine o pun in diverse situatii mai mult sau mai putin placute) sau bucatarul si prietenul (si gay-ul, gigolo-ul, muncitorul constructor sau dealerul – de orice este ilegal al orasului ) Lafayette.

Cand Bill, inalt, brunet, atragator si… mort – vampirul in varsta de 173 de ani trece pragul barului in care Sookie isi desfasoara tura, toate privirile se indreapta catre acesta, chelnerita (ce din nastere putea auzi gandurile oamenilor fara a le putea pune cu prea mare succes stop) este fascinata de “linistea” pe care Bill o ofera dar si de felul sau carismatic de a se purta, atractia fiind mai mult decat evidenta.

Dupa ce fata il saveaza pe Bill de niste dealeri ce ii vor sangele pentr a-l vinde pentru bani buni la negru, scenariul se desfasoara rapid pe parcursul celor doua sezoane, relatia lor facand slalom printre moartea bunicii lui Sookie, ucisa de un criminal in serie ce isi alege victimile din randul femeilor din oras, acuzarea pe nedrept a fratelui sau Jason pentru aceste crime, problemele prietenei Tara cu mama sa alcoolica dar si grija si iubirea ce i-o poarta patronul sau Sam, ce ascunde si el secretul de a fi un shapeshifter .

Motivul absurd pentru care o tanara a acordat doar o stea unui...
Motivul absurd pentru care o...

Toate acestea pe langa intalnirile numai in miez de noapte, parerile consatenilor dar, mai ales, interventiei neasteptate a lui Eric, seriful Zonei 5 si propietarul barului de vampiri Fangtasia, un vampir mult mai in varsta, un tip ce emana mister si erotism si ce se arata interesant de abilitatile lui Sookie urmand ca, in sezonul 2 sa devina mult mai apropiat de aceasta in incercarea de a-si salva creatorul – moment in care datorita unei greseli intentionate a serifului Sookie ii bea sangele fiind astfel “legata” de el si traind – in vis – o aventura. Lucrurile evolueaza de la un sezon la altul, apar personaje noi, mai multe surprize dar si mai multe complicatii – seriful Zonei 9 din Dallas este rapit, apar alte personaje supranaturale, o secta impotriva vampirilor intra in joc si multe scene alte scene hot au loc in serial.

Studiu: 90% dintre persoanele care aleg sa faca circuite sunt...
Studiu: 90% dintre persoanele...

Si desi la citirea celor de mai sus puteti crede ca True Blood este numai despre o tipa si prietenul ei vampir aflati ca nu este deloc asa ! In jurul acestui plan principal al carei centru este simpatica chelnerita blonda se tes pe parcursul celor doua sezoane numeroase intrigi ce nu numai ca indreapta subiectul catre povestile secundare ale orasenilor dar te fac realmente sa iti doresti ca intalnirile lui Sookie cu vampirii – fie ca vorbim de iubitul sau Bill sau de atragatorul serif Eric – sa fie din ce in ce mai dese si mai intense .

Pentru ca da, pana acum nu am mentionat, insa serialul are acel tip de intriga pasionala si sexy, ce debordeaza de intensitate erotica si senzualitate uneori un pic violenta dar niciodata plictisitoare. S-ar putea sa va socheze, s-ar putea sa nu va placa, s-ar putea sa “leave you wanting for more” dar absolut niciodata nu va va lasa indiferenti.

Nelsan Ellis, actorul din serialul "True Blood", a murit la 39 de ani
Nelsan Ellis, actorul din...

Scenariul insa va va lasa (poate de multe ori) masca ! Pentru ca pe alocuri (multe locuri chiar) exagereaza (destul de tare si mult prea mult uneori) cu povestea in dorinta de a crea o intriga secundara pe masura celei principale care sa poata sa o sustina cu succes pe aceasta din urma. Nici replicile personajelor si, deci, in final, nici interpretarea acestor replici, nu sunt mereu de laudat, facand cu succes o baita calda in oala cu clisee . Insa doar uneori. Si asta tocmai pentru ca se doreste crearea unei tensiuni dramatice secundare ce o poate sustine narativ si structural pe cea principala, acesta fiind si motivul pentru care True Blood s-ar putea sa vi se pare uneori silly
Insa daca nu ramaneti pironiti in micile flopuri ale serialului si urmariti in continuare actiunea veti constata, absolut de fiecare data, ca aceasta va prinde in mreje si ca la finalul episodului veti vrea sa dati cu nerabdare play la urmatorul.

Emotionant: clipul care te va face sa crezi in dragoste adevarata
VIDEO  Emotionant: clipul...

True Blood reuseste cu succes sa atraga atentia imbinand in orice fel imaginabil si inimaginabil posibilul cu imposibilul oferind publicului un cocktail de mister, fantezie, erotism, comedie, drama, secrete, crime, pasiuni si… personaje pe care in secret ni le-am dorit expuse probabil de orice alt serial vizionat pana acum .

Conflictul la nivel erotic dintre personaje este dat in mare parte si de caracterul lui Sookie, interpretata cu un mix perfect dozat intre inocenta, atitudine, sexualitate virgina si tupeu de catre Anna Paquin si putere, grija romantica, pasiune, senzualitate, mister dar si erotism viril transmins de vampirii interpretati de Stephen Moyer (Bill Compton) si Alexander Skarsgard (Eric Northman), emanand astfel o atractie pe cat de periculoasa pe atat de irezistibila, ce se ataseaza contagios si pe nesimtite publicului – fata de serial.

True Blood este una intre cele mai bune realizari video (film sau serial) despre vampiri, primind numeroase premii si nominalizari, printre care Emmy si Grammy si care, pe langa Vampire Diaries (un alt serial pe aceeasi tema, pentru tineri, insa cu o atractie si incarcatura erotica la fel de puternica dar si cu un senariu mai solid din punct de vedere naritiv – de care va voi povesti data viitoare ) se deosebeste prin abordarea sa originala in ceea ce priveste creatia, productia, castingul, dar si marketingul – cu un loc special in preferintele telespectatorilor.

Poze, clipuri si poll-uri pe: DivercityCafe