Am asteptat cu sufletul la gura sa am ocazia sa vad 9, un film sinistru de animatie care prezinta un viitor post apocaliptic in care cateva papusi numerotate de la 1 la 9 se lupta cu masinarii ucigase.

Recenzie film 9

Filmul pleaca de la o premisa asemanatoare cu Matrix numai ca in universul 9, masinile nu subjuga oamenii ci pur si simplu ii extermina. Nu ti se spune exact care este treaba cu papusile sau de ce exista ele. Tot ce stii cu siguranta este ca ele incearca pe cat posibil sa se fereasca de masinariile care vor din rasputeri sa le puna capat existentei si asa scurte.

Inca din primul moment m-au surprins animatiile, diferite, culorile triste, universul intunecos si apasator. Totul este diferit de lucrurile cu care te-ai obisnuit prin alte pelicule de animatie. 9 incepe posomorat si continua in acelasi mod pana la final. Cu toate acestea, intr-o mare de comedii animate dragalase, 9 iese foarte clar in evidenta prin tot ce inseamna: personajele sunt niste papusi sinistre facute din saci, starea sugerata este una depresiva iar culorile alese sunt apasatoare. Ceea ce mi se pare interesant este faptul ca folosind actori s-au facut cel putin 3 filme cu scenarii asemanatoare cu 9, care au trecut neobservate. Totusi 9 reinventeaza conceptul si o face bine.

Din pacate insa, timpul dedicat peliculei nu este suficient pentru a da adancime suficienta personajelor si mai tot timpul ai senzatia ca actiunea este destul de grabita. Cu toate acestea stai cu rasuflarea taiata in dorinta de a vedea ce se mai intampla. La baza filmului sta o reteta de horror, pe care in mod sigur o vei depista imediat dar exact datorita realizarii, 9 reuseste sa se faca placut.

Felul in care este desenat aduce un plus atat de important incat poti sa ignori o multime de clisee existente. Citeam o recenzie care spunea ca din orice cadru al filmului ti-ai putea face un poster pe care sa-l atarni pe perete si trebuie sa spun ca sunt intru totul de acord. Maiestria de care au dat dovada cei care au desenat decorurile este intrecuta poate doar de efectele speciale extraordinare.

Motivul pentru care poti sa treci foarte usor peste orice fel e greseala pe care ar putea sa o faca 9 este acela ca filmul este altfel. De la inceput pana la sfarsit pelicua prezinta o noua fata a filmelor de animatie, o abordare noua a unui subiect invechit, o infatisare noua a unui decor exploatat pana la refuz si o experienta unica.

Florin Cîțu, noul președinte al Partidului Naţional Liberal
Florin Cîțu, noul președinte...

Merita sa vezi 9. Crede-ma.