Sexul, moda si publicitatea au fuzionat dintotdeauna cu succes, iar controversele se nasc inevitabil.

Sexul, moda si publicitatea au fuzionat dintotdeauna cu succes si pentru ca interactiunea dintre ele naste inevitabil controverse. Cum moda este un domeniu al creativitatii si al fascinatiei, designerii apeleaza adesea la concepte "periculoase" pentru a surprinde, incita, soca. Iata cateva dintre cele mai controversate reclame din industria modei.

Tom Ford a facut cariera din a intoarce capetele tuturor prin creatiile sale. Inca din perioada in care a "cultivat" sexul printre elementele unei colectii Gucci, numele sau a fost asociat cu controversa. Din acest punct de vedere, stilul de promovare a parfumului "Tom Ford For Men" ar putea sa nu fie tocmai surprinzator, insa cu siguranta transmite un mesaj greu de ignorat chiar si de cunoscatori. Vezi mai multe imagini aici si aici.

Sisley a jonglat intodeauna cu imagini provocatoare pentru a exprima un punct de vedere, iar acestea au devenit cap de afis in randul celor mai controversate reclame din moda. Se poate conta oricand pe abilitatile brand-ului da a crea valva, fie ca face apel la sexualitate sau la diverse tabuuri sociale. Pentru mai multe imagini, click aici, aici si aici.

In anii '70-'80, reclamele care promovau nuduri erau considerate scandaloase. Si totusi, cineva trebuia sa dea startul unei ere lipsite de inhibitii in moda. Jordache este numele care a facut valuri imediat ce a lansat acest print care infatiseaza modele pe jumatate dezbracate. Aici o puteti vedea pe Heidi Klum reprezentand imaginea celebrei companii de jeans, intr-o reclama foarte sexy.

Inclus la categoria viralelor, acest print a starnit multe dispute. Pare ca reclama este un fake foarte bine realizat, iar distribuirea sa ar fi fost interzisa de cei de la Puma, fireste, fara succes. Imaginile au explodat si au facut cel putin inconjurul blogosferei. Mai multe imagini, aici si aici.

Nu s-a stabilit cu exactitate ca cei de la D&G au intentionat sa simuleze violul in grup prin aceasta reclama, insa pe multi dintre noi ne trimite cu gandul la lucruri necurate... De altfel, in Italia printul a fost interzis, iar in Spania a iscat o multime de polemici vizavi de faptul ca D&G ar promova agresivitatea impotriva femeilor. Pentru mai multe imagini, click aici si aici.

Citeste si:
Adidas Ozweego - adidași la modă care vor fi un hit în această vară
Adidas Ozweego - adidași la...

Dov Charney este recunoscut pentru metodele sale neconventionale de promovare a propriului brand. Cum a reusit designer-ul sa atraga antipatia a milioane de oameni care ii contesta reclamele? Folosindu-se de serviciile unor modele amatoare sau ale vedetelor porno, pentru a vinde sosete si alte bunuri din bumbac fin. Stilul sau voyeuristic a devenit apoi muza altor designeri, demonstrand ca imitatia este un rezultat sincer al controversei. Mai multe imagini, aici, aici si aici.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.