Se spune ca filmele porno creaza astepari neverosimile. Si reclamele, as adauga eu. Cei pudici sa inchida articolul. Urmeaza 25 de reclame indecent de... creative.

Se spune ca filmele porno creaza astepari neverosimile. Si reclamele, as adauga eu. Imaginati-va urmatorul scenariu: un grup de barbati intra intr-un bar. Poarta toti costume sau macar acelasi gen de imbracaminte. Pe masura ce se apropie de bar, barmanita, care se intampla sa fie cea mai sexy femeie pe care ai vazut vreodata, le arunca o privire care pare ca spune “Sunt gata sa sar peste barul asta si sa satisfac pe fiecare din voi. Chiar acum! Pe bune!”.

Adevarul este ca sexul vine. Fie ca ne place sau nu, continutul sexual este cel mai atragator dintre toate continuturile posibile. Suntem, in esenta, fiinte sexuale, implicate in relatii sexuale, atrase de subiecte sau glume cu tenta sexuala. Multe companii stiu cum sa foloseasca aceasta componenta in avantajul lor. Dandu-le o tenta umoristica reclamele sunt acceptate de societate. Te amuza si sa te simti bine ca ai prins aluzia; iti dau impresia ca apartii unui grup aparte. Cele mai multe, in schimb, cad in extrema cealalta si ajung sa foloseasca aluziile sexuale intr-un mod obscen, grotesc chiar. Doar despre reclame sexy am mai vorbit cu alta ocazie. A venit randul, de data aceasta, sa tratam in egala masura ambele categorii: creativitate si obscenitate. Asa se face ca, am strecurat printre exemplele de reclame care folosesc compomenta sexuala cum trebuie si cateva exemple clare de "Asa nu!"

“In adolescenta, orice continut sexual, de fapt, orice comportament pe care il observam ajunge in subconstientul nostru si ne modeleaza tendintele”, spunea Freud. Nu e apologia continutului sexual in publicitate, ci o remarca asupra importantei acestuia pentru industrie. Foarte multe companii se folosesc de componenta sexuala pentru a-si vinde produsele. In cazul unora, faptul pare cat se poate de firesc. Durex, de exemplu, vinde prezervative, asa ca este perfect normal ca reclamele lor sa aiba un continut sexual ridicat : ) Alte companii folosesc aceasta tactica in pofida faptului ca produsele lor nu au nimic de-af ace cu sexul. Sa luam exemplul camerelor foto. Aproape ca nu au nimic sexual in ele – am spus aproape : ) - dar, cu toate acestea, creativii nu se sfiesc in a folosi nuditatea sau aluziile sexuale pentru a-si vinde produsul. Si tactica functioneaza pentru ca il face pe consumator sa priveasca produsul intr-o alta lumina, fie ea si inselatoare.

Citeste si:
Petrescu, Invent Media: Industria de advertising are nevoie de...
Petrescu, Invent Media:...

E greu de spus unde anume trebuie trasata o linie in industria publicitatii. Reclamele care socheaza sau scandalizeaza lumea, sunt premiate pentru curaj si originalitate. Cele care nu aduc nimic nou sunt trecute in fail-uri. Niciun creativ nu vrea sa ajunga acolo. Asa ca, invocand libertatea de exprimarea artistica, risca sa ajunga in extrema cealalta. Pentru ca de la creativitate la grotesc sau obscenitate nu este decat un pas

In GALERIA FOTO v-am pregatit de la reclame indecent de creative la unele socant de obscene.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.