Reclamele "in miscare" de pe mijloacele de transport in comun creeaza uneori efecte cu adevarat surprinzatoare.

Reclamele de pe mijloacele de transport in comun sunt asemenea unui curcubeu care rasare uneori dintre cladiri terne, pentru a smulge un zambet de pe buzele celor care privesc cu optimism spre viitor. Cand conceptul acestor reclame se bazeaza pe crearea unor iluzii optice, se naste o forma de "arta urbana" care devine cu totul si cu totul captivanta.

Iluziile optice sunt considerate erori ale perceptiei. Prin conventie, denumirea de iluzie optica este limitata la aparente senzoriale care implica perceptia miscarii si a formei. Trebuie subliniat faptul ca iluziile optice nu sunt cauzate de unele defecte ale vederii, ci sunt valabile pentru oricine, fiind posibile ca urmare a modului insusi de constructie si functionare a sistemului vizual. Hermann Helmholtz este unul dintre cercetatorii care au studiat indeaproape in secolul al XIX-lea fenomenul iluziei optice si a ajuns la concluzia ca aceasta nu reprezinta o cauza fiziologica, ci actioneaza la nivelul interpretarii vizuale, al ipotezelor preconcepute.

Sa vedem in continuare cateva exemple de reclame outdoor foarte haioase si totodata originale ca design, care imbraca autobuzele din diverse colturi ale lumii, astfel incat acestea par pentru o clipa cu totul altceva decat sunt:

Periuta de dinti:

Sarutul:

Privirea:

Avionul:

Cainii:

Rechinul:


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.