Un studiu recent dezvaluie in detaliu preferintele romanilor in materie de produse pentru amenajari interioare.

Un studiu recent realizat de compania de cercetare Brand Behavior Research & Data dezvaluie in detaliu preferintele romanilor in materie de produse pentru amenajari interioare. Rezultatele sunt suprinzatoare cu privire la modalitatile de informare a romanilor, cand acestia ajung la momentul amenajarii unei locuinte - vizitele la magazine si parerile proprii conteaza cel mai mult, in detrimentul sfaturilor prietenilor. Sunt romanii atat de increzatori in gustul propriu?

Concluzii ale studiului:

1. Romanii prefera sa isi amenajeze singuri locuinta. Doar 22% apeleaza la ajutorul unei firme de arhitectura/design interior. Dintre cei care apeleaza la un specialist in decoratiuni interioare, 79% le indica precis marca si tipul materialelor pe care si le doresc. Implicarea personala a romanilor in cum arata propria casa este cu mult peste cea a europenilor care au o medie de 36% atunci cand sunt intrebati cum prefera sa isi amenajeze locuinta.

2. De unde se inspira romanii in amenajarea locuintei? Majoritatea respondentilor iau in calcul mai multe surse atunci cand doresc sa iti amenajeze locuinta. Magazinele de specialitate din orasul in care traiesc detin cea mai mare pondere in inspiratie (30%), urmata de revistele de case (28%) si de Internet! Sfaturile prietenilor se afla pe locul al patrulea.

3. Romanii nu sunt 100% hotarati daca prefera locuinte cu spatii deschise sau compartimentate. Procentul este aproape egal (48% versus 52%).

4. Romanii nu vor sisteme de incalzire in pardoseala (87%) sau nu cunosc aceasta procedura de incalzire a spatiilor de locuit.

5. Stilul retro se afla inca in preferintele romanilor. 31% dintre respondenti au locuintele amenajate cu lambriuri.

6. Romanii prefera parchetul laminat. 88% dintre respondenti aleg parchetul laminat din motive de montare usoara, intretinere usoara si posibilitate de schimbare rapida. Cu toate acestea...

7. ... Multi romani schimba parchetul abia o data la 8 ani, iar un procent semnificativ, 66%, doar atunci cand este nevoie. Culorile preferate ale parchetului sunt stejar, decoruri exotice si cires (in aceasta ordine), iar de cele mai multe ori asortarea parchetului se face cu mobilierul. 22% dintre romani isi asorteaza parchetul cu usile si caturile geamurilor, in timp de 16% dintre respondenti au afirmat ca isi asorteaza parchetul cu culoarea peretilor. Romanii sunt pretentiosi si atenti la armonia culorilor in locuinte, arata studiul.

8. Spre deosebire de tendintele europene, romanii nu prea utilizeaza parchet in bucatarie. In general, ei folosesc parchetul in cel putin doua incaperi, cel mai des mentionate fiind dormitorul si camera de zi, camera de lucru fiind a treia optiune. Bucataria cu parchet este foarte putin preferata, din aceleasi motive traditionale sau de preferinte retro.

9. Cel mai nou trend european - mocheta, este preferata de romanii investigati in procent de doar 19%. Restul si-au aratat preferinta pentru clasicele covoare.

10. Suprinzator, in concordanta cu aceleasi tendinte europene, romanii prefera ca spatiul ocupat de covoare sau mocheta in locuinta lor sa fie cat mai restrans (69% dintre respondenti). 14% au raspuns contrariul, preferand cat mai mult spatiu din pardoseala acoperit de covoare. Aceasta preferinta este relationata cu respondentii de varsta cu media peste 45 de ani.

11. Cum platesc romanii produsele de amenajare interioara? Cu banii jos, majoritatea. In mod egal (procente mici, de cate 6%) este preferata plata in rate sau prin ordin de plata.

Concluziile studiului realizat arata ca notorietatea unui magazin de produse pentru amenajari interioare este formata prin vizitarea tuturor magazinelor de specialitate din oras si prin compararea produselor si a serviciilor. Majoritatea romanilor incep sa frecventeze cu regularitate un magazin care le-a castigat increderea sau il viziteaza atunci cand cunosc proprietarul si au incredere in acesta.

Ca apreciere generala, desi partea conservatoare a romanilor ramane bine consolidata, insa in procent mic, romanii devin din ce in ce mai mult atenti la tendintele europene si la modalitatea de compartimentare si amenajare a locuintei.

Studiul va continua cu alte intrebari specifice la inceputul anului 2008.

Sumar al metodologiei studiului:

Studiul a fost realizat in magazinele Proges Romania din orasele Bucuresti, Brasov, Braila, Buzau, Deva, Iasi, Oradea, Ploiesti si Satu-Mare. Universul studiului a fost format din cumparatori, cu distributie proportionala pe ambele sexe, avand varste de peste 22 de ani. Metoda utilizata a dost ancheta pe baza de chestionar: intrebari cu raspuns multiplu asistat. Durata de aplicare a chestionarului a fost de 5 minute. Nu au fost oferite recompense pentru participare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.