In zilele noastre, Mos Craciun este batranelul rotofel si voios care aduce jucarii copiilor cuminti. Avea aceeasi forma si imbraca aceleasi straie si in anii 50, numai ca, pe langa jucarii, mai aducea tigari copiilor si ustensile care ar fi putut transforma orice femeie intr-o gospodina perfecta.

Astazi, daca ai fuma, ai fi cu siguranta sters de pe lista lui Mos Craciun. In era Mad Men nu ar fi fost o problema pentru ca Mosului insusi ii placea sa pufaie si putea sa iti recomande cateva branduri pe tigari pe care sa le pui sub brad. Astazi, daca un print l-ar infatisa pe Mos tolanit intr-un fotoliu, savurand o tigare si urand sarbatori fericite tuturor fumatorilor, probabil ca o cohorta de mamici indignate ar lua cu asalt agentia care a indraznit sa faca din Mos un exemplu atat de prost pentru odraslele lor. Cam ca aceasta:

Vezi mai multe imagini in GALERIA FOTO

Cu siguranta, dupa standardele noastre, o astfel de reclama ar fi fost interzisa inainte sa vada lumina tiparului, insa, in anii 50 tigarile erau considerate sanatoase, recomandate de medici si, aparent, foarte bune pentru gat. Asa ca nu e de mirare ca Mos Craciun era un fumator impatimit.

Pe langa fumator, Mosul mai era si sexist si credea ca tot ce isi poate dori o femeie sa gaseasca sub brad este un aspirator nou.

Din fericire, dupa standardele epocii in care traim, urmatoarele reclame ar fi considerate scandaloase si interzise imediat. Sau cel putin asa ne place sa credem. E drept, in publicitatea moderna, femeia nu mai este redusa la rolul de gospodina, dar imaginea ei ca obiect sexual continua sa fie una din preferatele publicitarilor.

Mai multe retro de Craciun puteti vedea in GALERIA FOTO.

Citeste si:

De la gospodina la femeie fatala. Imaginea femeii in 20 reclame controversate


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.