De cele mai multe ori, atunci cand vrei sa obtii un job, te inscrii la cele care te intereseaza si care ti se potrivesc din punct de vedere al pregatirii tale profesionale, astepti sa fii contactat si... esti chemat la interviu.

De cele mai multe ori, atunci cand vrei sa obtii un job, te inscrii la cele care te intereseaza si care ti se potrivesc din punct de vedere al pregatirii tale profesionale, astepti sa fii contactat si... esti chemat la interviu.

In acest punct insa, pentru tine procesul se opreste si se reia cu o alta inscriere, alt interviu... Ce anume are in plus CV-ul tau si iti lipseste in cadrul interviului, pentru a obtine jobul pe care il doresti?

Pregateste-ti un plan

Munca ta incepe abia in momentul in care un potential angajator te cheama la un interviu.

In afara de a decide ce costum sa porti si cum sa ajungi la interviu mai devreme, trebuie neaparat sa faci cercetari asupra companiei si asupra competitiei sale, cu ajutorul motoarelor de cautare (Google, Yahoo... ). Afla ultimele stiri si cat mai multe amanunte despre istoria companiei si ale domeniului acesteia.

Apoi, evalueaza-ti abilitatile, experienta si aptitudinile creative de solutionare a problemelor – corespund acestea cerintelor postului pentru care candidezi? Ce aptitudini ai pentru acest job, de care compania are in acest moment nevoie? Pregateste o lista cu idei bine gandite asupra modului in care vei ajuta compania sa prospere, sa aiba performante mai bune sau pur si simplu sa realizeze venituri mai mari.

Nu intreba ce poate compania sa faca pentru tine

O data ce ai ajuns la interviu, uita aproape toate sfaturile pe care le-ai auzit cu privire la modul in care trebuie sa te „vinzi” angajatorului – lasa-ti calitatile sa „vorbeasca” de la sine.

Pune intervievatorului intrebari despre companie si nevoile acesteia, in ceea ce priveste postul pentru care candidezi. Asculta cu atentie tot ce iti spune si incearca sa citesti printre randuri. Raspunde cu entuziasm, dar si cu atentie, cum vei putea ajuta compania si cum poti raspunde nevoilor acesteia.

Citeste si:
Cum să faci compania ta o destinație de top pentru tinerii din...
Cum să faci compania ta o...

Spre sfarsitul interviului, poti discuta cu intervievatorul cateva din ideile pe care ti le-ai formulat cu grija inaintea interviului. Intervievatorul va fi impresionat de sarguinta ta si de sinceritatea ideilor tale, atat timp cat vei evita sa fii critic.

Cere oferta

Chiar asa: daca iti doresti jobul, spune acest lucru cu tact si curaj, fara nicio urma de disperare in glas.
Iata in continuare trei modalitati prin care poti obtine oferta din partea angajatorului cat mai curand:

• Vorbeste ca si cand deja ai obtinut jobul, despre lucrurile pe care de-abia astepti sa le faci de indata ce incepi lucrul acolo.

• Intreaba cand poti incepe lucrul: saptamana urmatoare sau peste doua saptamani – punand o intrebare de acest tip, poti obtine un raspuns favorabil de la angajator mai devreme decat oferta oficiala.

• Pentru cei mai curajosi, asteapta pana cand interviul se apropie de sfarsit, si fa o afirmatie cu un impact puternic despre companie, postul respectiv si calificarile pe care le ai – apoi, cere oferta si tine-ti respiratia pentru raspunsul final.

Citeste si:
Vlad Prioteasa, fondator Gift Idea, ne povestește cum este...
Vlad Prioteasa, fondator Gift...

Dupa interviu, actioneaza ca un adevarat profesionist

Un interviu de succes poate fi urmat de o oferta in doar cateva zile, daca stii sa actionezi ca un adevarat profesionist.

Mai intai, da un scurt telefon intervievatorului pentru a-i multumi pentru timpul acordat – daca nu este disponibil, trimite-i un e-mail. Apoi, trimite-i o scrisoare, batuta la masina sau scrisa de mana, care sa includa cateva idei personale, inovatoare, care ar putea ajuta compania sa se dezvolte. Poti include o scurta documentatie – orice ar putea convinge cat de serios doresti sa contribui la succesul companiei.

Daca nu obtii un raspuns pentru niciuna dintre aceste incercari intr-o saptamana, poti suna intervievatorul sau managerul departamentului de HR pentru a-ti exprima din nou entuziasmul pentru acest job; de asemenea, intreaba cand anticipeaza ca vor lua o decizie. Asteapta apoi cu rabdare pana la data respectiva si suna dupa alte doua – trei zile pentru a intreba daca firma a luat vreo decizie in legatura cu jobul. De fiecare data cand ii contactezi, fii politicos si profesional.

Citeste si:
Secretele succesului: Ce calități au femeile de carieră și cum...
Secretele succesului: Ce...

Sursa: eJobs


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.