Un mediu de lucru competitiv si interesant sunt cele doua componente care ii determina pe majoritatea managerilor sa investeasca mai mult in dezvoltarea organizatiei din care fac parte.

Un mediu de lucru competitiv si interesant sunt cele doua componente care ii determina pe majoritatea managerilor sa investeasca mai mult in dezvoltarea organizatiei din care fac parte, arata cel mai recent studiu realizat de Scoala de Afaceri britanica Ashridge, Ashridge Management Index: Care sunt provocarile secolului 21.

Bonusurile primite in functie de performantele obtinute in companie sau un procent din cifra de afaceri a organizatiei sunt beneficii care nu ii atrag atat de mult pe managerii britanici, acestia preferand in schimb sa lucreze intr-un mediu de lucru competitiv si interesant, arata studiul realizat de Ashridge Business School.

Potrivit studiului, sapte din zece manageri considera ca in organizatiile unde lucreaza exista un leadership pozitiv, iar mai mult de jumatate sustin ca superiorii lor nu inteleg ce presupune motivarea lor si a echipei.

Daca managerii considera ca ceea ce ii motiveaza cel mai mult este un job interesat si provocator, companiile sunt de parere ca bonusurile obtinute in functie de performanta si proiectele ii motiveaza cel mai mult pe angajati. Astfel, intre factorii motivationali citati de companii si cei mentionati de manageri la nivel individual exista o discrepanta clara, subliniaza studiul Ashridge Management Index.

In plus, in timp ce un salariu de baza mai mare a ocupat locul al treilea in topul preferintelor managerilor, in randul organizatiilor acest factor nu apare nici macar in top 5.

„Managerii isi doresc sa fie tratati ca si indivizi si sa existe o diferenta clara intre ceea ce inseamna motivarea la nivel de individ pentru obtinerea celor mai bune rezultate si motivarea echipei”, sustine Fiona Dent, director executiv pe educatie in cadrul Ashbridge.

Citeste si:
Primul tău job: Top 3 aspecte importante pe care trebuie să le ştii
Primul tău job: Top 3 aspecte...

Managementul talentelor si dezvoltarea leadershipului sunt doua componente neglijate de companii. Mai putin de jumatate din managerii chestionati au declarat ca organizatiile din care fac parte nu se ocupa indeaproape de pregatirea urmatoarei generatii de lideri.

Aproape trei patrimi dintre managerii britanici sustin ca utilizarea mijloacelor de comunicare IT a devenit tot mai mare, conducerea companiilor evitand intrunirile directe pentru luarea deciziilor.

De asemenea, limita acceptata de Uniunea Europeana de a lucra 48 de ore pe saptamana este departe de a fi adoptata. 50% dintre managerii chestionati au declarat ca lucreaza 60 de ore pe saptamana sau mai mult, in timp ce doua treimi au admis ca isi iau si acasa de lucru, subliniaza studiul Ashridge Management Index.

Studiul a fost realizat in randul a 800 de manageri pe pozitii de top si middle management din Marea Britanie.

Citeste si:
Cum influențează tehnologia echilibrul dintre viața profesională și...
Cum influențează tehnologia...

Autor: Adina Vidroiu
Sursa: wall-street.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.