Pentru unele companii, Internetul reprezinta lucrul cel mai promitator. Pentru altele cel mai distructiv. Dar toti o vad ca pe revolutia istoriei marketingului.

- Care va fi diferenta dintre site-ul tau si cel al concurentilor?
- Cum sa creezi identitatea marcii pe site?
- Cum sa proiectezi un site primitor, interesant , care sa creeze dependenta?

WWW este instrumentul de baza al oamenilor de afaceri din lumea Internetului, al celor care vor sa afle cum le influenteaza Internetul afacerea si clientii sau cum sa il integreze in planul lor de afaceri, cum sa creeze un site eficace, din care sa aiba ce invata daca au suficient timp si interes.

Crearea de marci inregistrate reprezinta o piedica pentru paginile de internet, mai ales pentru afacerile bazate pe internet. Motivul este lipsa de obiecte pe care sa le putem vedea direct, simti sau mirosi. Ideea este ca tot ce tine de marca digitala, buna sau rea, se creeaza in mintea vizitatorului paginii de internet.

Crearea si promovarea unei pagini de InternetAspectele generale ale crearii unui brand de internet

Cel mai comun defect este lipsa unei personalitati, datorita felului in care sunt scrise site-urile, imaginii afisate sau din cauza conceptului general.
Desigur ca nu e valabil pentru toti. Dar, in general, site-urile serioase tind aiba un design bun, poate putin prea artificial, rece, lipsit de legatura cu umanul.

Din aceasta cauza se ajunge la incapacitatea de a lega o relatie cu vizitatorii. Transforma vizitatorul intr-un prieten care sa astepte cu nerabdare sa va revedeti, care sa aiba incredere si sa se simta in largul sau cand faceti afaceri impreuna.

Modalitati de a-ti face site-ul mai "uman":

- Scrieti in meniu ceva de genul "Faceti cunostinta cu echipa noastra" sau "O urare din partea presedintelui". Sunt lucruri care te pot ajuta sa insufletesti site-ul.

- Stilul de scriere ales ar trebui sa fie unul familial si primitor. Sa dea impresia ca inviti sa pofteasca un oaspete in casa sau la birou. Stilul scrierii trebuie sa coincida cu personalitatea marcii. Un functionar bancar poate fi prietenos, si in acelasi timp formal.

- Vei avea vanzari mai multe daca personalitatea marcii este onesta, transparenta si deschisa.

Oamenii nu prea sunt dispusi si increzatori sa dea informatii prin internet despre cartile lor de credit, catre o fiinta din ciberspatiu. O informare detaliata despre produse sau servicii l-ar ajuta sa ia o decizie.

La fel si asigurarea neconditionata a returnarii banilor. Daca vrei un model din care sa te inspiri, acceseaza www.dell.com. Adevarul este ca toti cei care au retineri si nelamuriri vor lua decizia de a nu mai comanda produsul.

Ti-ai propus sa creezi un concept si sa atasezi multe informatii site-ului tau. Acestea trebuie sa ii invte si sa ii determine sa revina.

O mare parte din succes sau insucces depinde de felul in care este site-ul tau are parte de promovare.

Iata cateva sfaturi:

- Simplifica designul. Exista suficiente site-uri prost gandite sau prea procesate. Prea multe GIF-uri animate, de exemplu, iti pot transforma pagina intr-un cartier din Bangkok.

- Nu pune prea multe lucruri pe prima pagina. Ai fost vreodata intr-un restaurant in care meniul era atat de confuz si de bogat incat sa nu te poti decide ce sa comanzi?

- Nu incarca prea mult pagina. Designul trebuie sa fie in functie de functia pe care o are pagina. Oamenii nu acceseaza site-urile pentru ca sunt dinamice, ci pentru ca au nevoie de informatii, divertisment sau stiri.

Daca efectele speciale aparute in site nu ingreuneaza munca si ii atrage pe vizitatori, dandu-le motiv sa revina, atunci da, e bine. Dar daca nu, nu le irosi timpul.

Ideea este sa le dai utilizatorilor ocazia sa controleze continutul si viteza cu care se desfasoara. Nu-i obliga sa dea numai peste mesaje cu oferte de vanzari, sa completeze formulare lungi sau sa astepte ca efectele speciale sa se incarce. Sase secunde inseamna mult pe internet.

- Cel mai comun design este cel rectangular, pentru ca se potriveste cu forma monitorului. Pot fi folosite si cele rotunde, ovale sau alte formate interesante si colorate.

- Nu folosi text rasturnat, text alb pe fundal negru. E greu de citit si obositor pentru ochi. Nu folosi un fundal incarcat care sa ingreuneze citirea. Textul trebuie sa contina linii scurte, sa fie undeva intre spatiul dintre coloanele unui ziar si cele ale unei brosuri.

- Trebuie sa faci o lista cu criteriile de care are nevoie un site "lipicios" si care "creeaza dependenta".

Cum crezi ca poti determina un om sa reviziteze acea pagina? Gandeste-te la sase idei, trei pentru "lipicios" si trei pentru "creatoare de dependenta".


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.