Pe toti ne streseaza ideea ca o masina electrica este scumpa si te poate lasa in drum, daca nu calculezi exact cati km mergi cu ea. Ca sa nu mai spun ca nu prea sunt sanse sa iesi din oras, pentru ca e aproape sigur ca vei ramane fara curent. Ia r in cazul unei masini electrice nu poti sta pe marginea drumului, vanturand o priza catre ceilalti soferi.

Si daca vrei, totusi, ca masina sa fie electrica, dar sa n-ai limita de kilometri cand vrei sa mergi? Trebuie un motor clasic. Dar daca nu vrei sa-l cari mereu dupa tine? Suna complicat rau?

Rinspeed vine cu solutia. Una ingenioasa, aplicabila la o mare varietate de situatii. Elvetienii au luat ca exemplu un Smart electric, dar ideea este una generala, ce poate fi extinsa si la alte masini. Rinspeed propune ca, pe langa masina in sine, sa existe si o anexa, ca sa-i spunem asa. Aceasta anexa, sustinuta de o punte proprie, poate contine fie un motor termic care sa actoineze ca generator pentru bateriile masinii, fie un set de baterii incarcate, care sa suplimenteze autonomia de 120 km a Smartului.

Asadar, in mod normal mergi cu masina asa cum e ea, dar daca ai nevoie de un drum mai lung, cuplezi aceasta anexa la spatele masinii. Si vei conduce un Smart cu 3 punti.

Utilitatea sistemului merge si mai departe, spun cei de la Rinspeed. Daca iti ajunge autonomia masinii si n-ai nevoie de suplimentarea ei, poti folosi aceasta anexa doar cand ai nevoie, pentru ce ai nevoie. De exemplu, anexa poate fi un spatiu (incalzit) de transport pentru pizza, in cazul livrarilor acasa. Sau poate fi un minidulap cu scule pentru un tehnician. Sau orice altceva, pentru diferite nevoi.

multumim: motorstory.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.