BMW nu pregateste doar o masina electrica de serie, i3, care va veni in 2013. Nemtii au in plan si un scuter electric, prin divizia BMW Motorrad, care este, cred eu, chiar mai aproape de productia de serie.

Bavarezii vor face insa pasul in stilul propriu, cu un scuter premium, destul de mare pentru doua persoane si cu accent pe dinamica. V-am mai spus eu despre un scuter electric de la Volkswagen, unul mai mult pentru piata chineza si destul de mic. Abordarile sunt diferite, iar clientii au de castigat. E ca la masini. Vrei premium, cumperi BMW si platesti premium. Vrei accesibil, iei Volkswagen.

Logic, la acest moment, un scuter electric are mult mai mult sens decat o masina electrica. De ce? Simplu, daca ti s-a terminat bateria la scuter, il poti urca pe trotuar si lega de un stalp pana-l recuperezi. Sau il poti urca in portbagajul unui taxi, daca nu e foarte greu. Oricum ar fi, nu blochezi traficul, nu trebuie sa-l impingi sute de metri pana la prima parcare. Si argumentul suprem, un scuter electric nu va costa niciodata 36.000 euro. Stiu, exagerez putin, dar eu asa vad lucrurile. Un scuter electric e mult mai rational, acum, decat o masina electrica.

E-Scooter-ul celor de la BMW vine cu o autonomie de mai mult de 100 km (masinile au cam 160 km), iar de la 0 la 60 km/h accelereaza la fel ca un scuter cu motor pe benzina, de 600 cmc, adica bine-bine. In plus, un mare avantaj, bateria se incarca (la o priza normala) in maxim 3 ore, daca este complet descarcata. BMW spune ca nu prea ajungi s-o descarci complet, asa ca timpul de incarcare este mai mic.

Daca mai ramanem cativa ani prin Bucuresti, eu zic ca ne vor face cu ochiul asemenea masinarii electrice. Nu neaparat de placere, ci de nevoie.

multumim: motorstory.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.