In sfarsit, dupa niste poze cu masina de preserie, Opel a prezentat oficial noul Astra GTC. Adica versiunea in 3 usi a noii si frumoasei Astra, al doilea GTC dupa o prima generatie care chiar a facut furori.

Sa mai spun ca, la momentul asta, chiar mi se pare cel mai frumos hatch in 3 usi? Se intelege, pana acum n-as fi zis “nu” unui Megane Coupe, dar acum e clar – Astra GTC este, de departe, campioana stilului in clasa compacta.

Imi place mult linia laterala, observati cele doua nervuri, una jos si una sus, care cuprinde si manerele portierelor si se termina in stopuri. Plus spatele foarte plonjat, spoilerele, ce sa spun.. nu gasesc o linie care sa nu-mi placa. Si, da, in functie de preturi, o sa fie preferata amatorilor de hatch-uri in 5 usi.

Mai mult, Opel vine si cu niste vesti foarte bune. Platforma tehnica este usor modificata fata de cea a versiunii in 5 usi. Principalele plusuri sunt suspensia fata mai incisiva, directia mai sportiva, garda la sol mai mica cu 15 mm, ampatamentul mai mare si ecartamentele mai mari.

Bineinteles ca nu lipseste sistemul de control al sasiului, FlexRide, cu cele 3 setari ale sale: Standard, Tour si Sport.

La debutul pe piata se va putea alege intre 3 propulsoare pe benzina si unul diesel. Motorul diesel este cel de 2 litri si 165 CP, cuplat la o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte. Cu acest motor sub capota, Astra GTC ajunge la 100 km/h in 8,9 secunde si atinge 210 km/h. Consumul mediu este de 4,9 litri/100 km, iar cei 56 de litri ai rezervorului fac posibila o autonomie de maxim 1.100 km.

Gama motorizarilor pe benzina incepe cu motorul de 1,4 litri, turbo, care produce 120 CP si 140 CP. Ambele versiuni de putere sunt oferite in combinatie cu o cutie de viteza manuala, cu 6 trepte, iar consumul mediu este de 5,9 litri/100 km.


Cel mai puternic motor pe benzina este cel de 1,6 litri, turbo, care produce 180 CP. Opel spune insa ca vor urma, in 2012 si alte versiuni, mai sportive, inclusiv modelul OPC despre care se stie ca va avea un motor de 2 litri, turbo, cu aproximativ 290 CP. (Abia-l astept!)

Citeste si:
Despre industria producatore de mașini
Despre industria producatore...

Masina va debuta din aceasta toamna, dar se vor putea face comenzi destul de curand. Despre preturile din Romania nu stiu inca nimic, dar pot sa vi le spun pe cele din Germania. Acolo, Astra GTC are un pret de baza de 21.750 euro pentru versiunea pe benzian de 120 CP si ajunge la 27.855 euro pentru modelul diesel de 165 CP. Destul de mari preturile, sa vedem cum vor fi in Romania.

multumim: motorstory.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.