Constructorul elvetian Rinspeed a venit cu un alt concept de senzatie. iChange, modelul cu un singur loc, care se transforma in cateva secunde intr-unul cu 3 locuri.

Constructorul elvetian Rinspeed a venit cu un alt concept de senzatie. iChange, modelul cu un singur loc, care se transforma in cateva secunde intr-unul cu 3 locuri.

Elvetienilor de la Rinspeed le plac abordarile originale si pana acum chiar au reusit sa surprinda de cate ori au avut ceva de aratat la un salon auto. Penultima lor creatie este sQuba, masina care simte la fel de bine si pe uscat si in apa, iar ultima este iChange, conceptul care va debuta la Salonul Auto de la Geneva.

iChange este o masina care arata suficient de extravagant ca sa atraga atentia, dar ascunde si alte sisteme, generate de idei novatoare. Elvetienii spun ca iChange este mai mult decat un concept deosebit. El reflecta profunda schimbare prin care trece in aceste vremuri industria auto si se vrea un semnal al faptului ca numai acele companii care vor reusi sa se adapteze noilor cerinte au un viitor asigurat, crede seful Rinspeed.

De asemenea, elvetienii spun ca iChange (nume foarte inspirat ales pentru scopul si posibilitatile masinii) este primul automobil a carui caroserie se adapteaza in functie de numarul pasagerilor. Dupa cum se poate vedea din fotografii, habitaclul este acoperit de o trapa transparenta, in genul celei de la avioanele de vanatoare. Aceasta trapa asigura accesul in habitaclu si se inchide automat, intr-o anumita pozitie, cand soferul este singur in masina. In spatele soferului sunt insa alte doua scaune, plasate simetric. Daca aceste scaune sunt acupate trapa se inalta atat cat sa permita spatiu suficient pentru capetele pasagerilor. Inginerii spun ca acest aspect ajuta mult la aerodinamica. Atunci cand soferul este singur, trapa lasata mai mult reduce frecarea masinii cu aerul, dar daca este nevoie de celelalte locuri din masina, acestea pot fi ocupate fara nici un fel de inconvenient.

Citeste si:
Test drive Dacia Jogger Hybrid - Geneza
Test drive Dacia Jogger...

iChange nu putea miza pe un propulsor conventional, de vreme ce reprezinta schimbarea in industria auto, asa ca masina este propulsata de un motor electric cu puterea maxima de 204 CP, alimentat de baterii. iChange cantareste doar 1.050 de kilograme, asa ca cei 204 CP fac posibila o acceleratie 0-100 km/h in doar putin peste 4 secunde, iar viteza maxima ajunge la 220 km/h.

Interiorul este extrem de simplu, postul de conducere fiind format doar dintr-un volan simplu si un mic tablou de bord. Marea majoritate a comenzilor se opereaza prin intermediul unui iPhone, plasat in stanga soferului.

iChange este acum doar un concept, dar elvetienii vor continua sa-l dezvolte si sa pregateasca tehnologia pentru productia de serie, cu atat mai mult cu cat au si sprijinul Ministerului Energiei din tara lor.

Super masini pe:


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.