Spyker, exclusivista marca auto olandeza, ar putea fi diponibila si in Romania incepand cu anul viitor.

Spyker, exclusivista marca auto olandeza, ar putea fi diponibila si in Romania incepand cu anul viitor. Tara noastra ar fi cea de a 14-a piata pe care marca olandeza si-ar deschide un showroom. Producatorul, care are cartierul general in Zeewolde, Olanda, mai este reprezentat in Europa in tari precum Germania, Belgia, Cehia, Italia, Elvetia, Ucraina si in Marea Britanie.

Discutia pentru semnarea contractului pentru reprezentanta din Romania se va face odata cu vizita managerului general al companiei, Victor Muller, programata la mijlocul lunii octombrie, potrivit unor surse din piata. In Romania, conform negocierilor preliminare, Spyker va fi reprezentat printr-un show-room cu o suprafata de 100 de metri patrati aflat in zona centrala a Capitalei, investitia necesara fiind de circa 500.000 de euro.

Tinta de vanzari pentru un dealer nou infintat, asteptata de compania din Olanda, este de cinci unitati vandute in primul an, olandezii adoptand o strategie rationala legata de extinderea pe noi piete. Din pacate, din cauza perioadei scurte in care se poarta discutiile, vizitatorii SIAB nu o sa poata sa admire aceasta marca in acest an.

Clientii romanii vor beneficia de aceleasi modele disponibile si pentru tarile in care Spyker a patruns anterior. In portofoliul marcii, ce are ca logo o elice de avion, se regasesc modelele sportive C8, in varianta Spyder si coupe, denumita Laviolette. Pretul pentru aceste modele reflecta caracterul exclusivist, Spyker-ul C8 Laviolette avand un pret de catalog fara taxe de 184.990 de euro, varianta decapotabila costand cu 5000 de euro in plus .

Varianta pentru circuit, participanta in competitia GT2R, este cotata la 325.000 de euro. Performantele sportive ale modelelor olandeze sunt pe masura asteptarilor, C8 -ul coupe dotat cu un propulsor de 4.2 litri, de provenienta Audi, dezvoltand 400 de cai, parcurgand prima suta de kilometri in doar 4,5 secunde si atingand o viteza maxima de 300 kmh.

Modelul cel mai de succes se anunta modelul Super Sports Utility Vehicle D12 Pekin to Paris, denumit dupa modelul legendar care a parcurs in 1907 aceasta ruta. Desi este anuntat ca va intra in productia de serie abia in luna mai a anului viitor, pentru acest model s-au primit deja 180 de comenzi cu un avans platit de 10%. SSUV-ul va fi dotat cu un motor W12 de 6.0 litri, va dispune de tractiune integrala si va fi primul model de acest gen din gama Spyker.

Exclusivitatea modelelor Spyker este asigurata de gama larga de accesorii si elemente care pot fi comandate, asigurand unicitatea fiecarei model in parte. Alegerea optionalelor poate fi facut pana in cele mai mici detalii, de la jante de 19” Aeroblade si personalizarea etrierilor, pana la acoperirea intregului interior in cea mai fina piele Alcantara sau gravarea seriei sasiului pe ambele portiere. Pentru cei cu adevarat pretentiosi un accesoriu optional este trusa de scula Luis Vuitton. Costumizarea cat mai minutioasa a interioriului are si un alt pret in afara de cel financiar, perioada de asteptare a automobilului variind intre o luna si un an in functie de atentia pentru detalii a clientilor.

Cifra de afaceri a companiei olandeze a fost de 36 milioane de euro in 2006, raportand insa o pierdere de 10 milioane de euro. Anul trecut au comercializat un numar de 94 de unitati, dintre care doar 74 au fost pentru publicul larg restul fiind masini de curse s-au au fost cedate in scopuri publicitare, si a avut un numar de 417 angajati in intreaga lume. Piata cea mai importanta de desfacere este Statele Unite ale Americii, 50% din productie fiind directionata catre clientii americani. Cel mai bine vandut model in cursul anului precedent a fost C8, livrat unui numar de 74 de clienti. Datorita extinderii productiei, si implicit a reducerii costurilor marginale, compania a reusit sa practice preturi mai competitive pentru acest an, cu 10% mai mici decat cele afisate in 2006.

Marca Spyker a fost fondata in 1898 de doi frati olandezi, in timpul Primului Razboi Mondial, care au construit avioane, logo-ul actual fiind inspirat de activitatea din aceea perioada. In 1925 compania si-a incheiat activitatea, fiind reinviata de actualul manager Victor Muller impreuna cu cativa investitori in anul 2000. Marca se pozitioneaza pe segmentul de nisa al supercarurilor exotice produse artizanal. De curand, olandezii s-au implicat si in Formula 1, find prezenti in competitiile FIA GT si GT2R . In Romania modelele olandeze nu s-au aliniat la grila de start la etapa FIA GT, dar se asteapta o participare in 2008.

Autor: Cosmin Iordache
Sursa: wall-street.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.