Cel mai scump model din gama Porsche.

Prin prezentarea noului 911 GT2 la Salonul Auto de la Frankfurt, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart lanseaza cel mai puternic 911 omologat pentru uz pe drumuri publice.

Prin design-ul deosebit, datorita prizelor de aer de dimensiuni mari si a eleronului caracteristic, noul 911 GT2 exprima putere si performanta. Disponibil exclusiv cu tractiune spate si transmisie manuala cu sase trepte, automobilul accelereaza pana la 100 km/h in doar 3.7 secunde si atinge viteza de 329 km/h cu un consum mediu de 12.5 l/100 km, oferind o economie de carburant care acum cativa ani era considerata imposibila in aceasta clasa de performanta.

Propulsorul noului 911 GT2 este bazat pe motorul boxer cu sase cilindri al modelului 911 turbo, supraalimentat prin intermediul a doua turbine cu gaz care folosesc geometrie variabila (VTG). Motorul boxer de 3.6 litri asigura o putere maxima de 530 CP (390 kW) la 6.500 rpm, iar valoarea cuplului maxim este de 680 Nm oferiti constant intre 2.200 si 4.500 rpm. Cu o greutate de 1.440 kg, 911 GT2 areun raport putere / greutate de 2.72 kg / CP.

Cresterea puterii cu 50 CP fata de versiunea “normala” a acestui motor este asigurata de cele doua turbocompresoare cu dimensuni mari, care pot oferi o presiune superioara. Pentru prima data, inginerii Porsche au combinat motorul turboalimentat cu o admisie de aer variabila, o revolutie in domeniul motoarelor turboalimentate.

Admisia variabila functioneaza pe principului aerului oscilant in timpul fazei de racire, mentinand temperatura mixturi carburant / aer mai rece decat la modelul 911 Turbo. Acest lucru se traduce prin cresterea eficientei si scaderea consumului de carburant cu 15% in conditii de incarcare maxima.

Bolidul a reusit noi performante si in ceea ce priveste controlul emisiilor poluante. Este primul Porsche omologat pentru uz stradal, dotat cu evacuare amorsata si esapament din titaniu ca echipare standard. Acest material scump reduce greutatea cu 50% in comparatie cu otelul, tot ansamblul cantarind doar 9 kg.

911 GT2 vine dotat standard cu frane PCCB care folosesc discuri fabricate din material compozit fibra de carbon / ceramic. Acestea ofera o forta maxima de franare, care se mentine la acelasi nivel indiferent de conditii. Un alt avantaj al franelor PCCB este reducerea greutatii fata de discurile de otel cu aproximativ 20 kg.

Alta dotare standard este sistemul electronic de control al suspensiei, PASM Porsche Active Suspension Management. GT2 este dotat cu roti de 19 inch din aliaj, “incaltate” cu anvelope 235/35 ZR19 in fata si 325/30 ZR 19 in spate.

Pretul de baza pentru model este de 177.481 euro fara TVA, ceea ce il evidentiaza ca cel mai scump model din gama Porsche actuala. Porsche 911 GT2 este disponibil pentru comenzi si in Romania.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.