Nu este exclus ca peste doi sau trei ani Lamborghini sa includa in gama sa de modele un SUV. Ar fi al doilea din istoria marcii.

Nu este exclus ca peste doi sau trei ani Lamborghini sa includa in gama sa de modele un SUV. Ar fi al doilea din istoria marcii.

Printre colectia de supercaruri a constructorului italian si-a facut loc, acum multi ani, si un SUV. Acum, Lamborghini LM este una dintre cele mai vanate masini de colectie, datorita raritatii sale si a faptului ca, chiar daca iese din tiparele Lamborghini, are fara indoiala ADN-ul constructorului italian.

In 1977, Lamborghini a construit prototipul Cheetah, un vehicul militar pe care constructorului vroia sa-l vanda armatei americane. Masina era echipata cu un motor V8 de la Chrysler, montat in spate. Se pare ca prototipul a fost distrus in timpul testeleor la care l-au supus americanii, asa ca Lamborghini a construit o masina asemanatoare, LM001, care dispunea insa de un motor V8 de la American Motors Corporation. Masina a trecut prin multe teste, iar concluzia a fost ca solutia cu motorul amplasat in spate este gresita. LM001 punea prea multe probleme de stabilitate si manevrabilitate in teren accidentat.

Italienii au construit asadar LM002, cu modificari de amploare la nivelul platformei tehnice, astfel incat motorului sa i se faca loc in partea din fata. Si Lamborghini nu a mai vrut un motor american. Pur si simplu au luat motorul lui Countach si l-a montat pe LM. Un imens V12 de 5,2 litri, alimentat prin carburatoare Weber, care genera aproximativ 450 CP si care putea functiona si cu benzina mai slaba calitativ. Chiar daca cantareste aproape 3 tone si are aerodinamica unui buldozer, LM ajunge la 100 km/h in aproximativ 7,7 secunde, iar viteza maxima este de circa 210 km/h. Transmisia este 4x4, dar nu permanent. Puntea fata poate fi decuplata, iar cutia de viteze manuala are 5 trepte. Pneurile imense au fost facute, in doua specificatii, de Pirelli, special pentru acest model. Ca urmare erau foarte scumpe.

Masina a fost un succes pentru Lamborghini, in vremuri nu tocmai fericite din punct de vedere financiar pentru constructorul italian. Dimensiunile impresionante (4,9 metri lungime, 2 metri latime si aproape 1,9 metri inaltime) o aduceau in centrul atentiei oriunde aparea. Americanii au poreclit-o chiar Rambo-Lambo. Versiunile civile erau foarte bine echipate, cu tapiterie din piele, aer conditionat, geamuri electrice si instalatie de sunet foarte buna.

Variantele militare, slab echipate, dar mai solide, au fost comandate de cateva tari, in special din lumea araba, pentru dotarea armatei. De altfel, multe din exemplarele actuale exista in colectiile oamenilor bogati din lumea araba. Si in colectia lui Uday Hussein a existat un exemplar, despre care se spune ca a fost distrus accidental de armata americana in timpul unui test cu explozibili.

Productia totala a lui LM, desfasurata intre 1986 si 1992, a totalizat 301 unitati, majoritatea exemplarelor facand astazi parte din colectii private si fiind rar tranzactionate, la preturi de peste 100.000 de dolari.

Sursa: sotto.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.