Morgan, producatori britanici de supercaruri, au realizat un parteneriat pentru construirea unei masini a viitorului, LIFECar, vehicul ce va folosi drept combustibil hidrogenul.

Morgan, producatori britanici de supercaruri, au realizat un parteneriat pentru construirea unei masini a viitorului, LIFECar, vehicul ce va folosi drept combustibil hidrogenul.

Un parteneriat britanic si-a prezentat planurile de a crea un supercar sportiv care sa actioneze pe principiul convertirii hidrogenului in electricitate.

Parteneriatul este compus din legendarii producatori de supercaruri de la Morgan Motor impreuna cu QinetiQ, BOC, OSCar si universitatile din Oxford si Cranfield.

Viitorul vehicul va fi numit LIFECar si va fi ultrasilentios, emisia lui constand doar in vapori de apa. Designul futurist ilustreaza ideea unui vehicul al viitorului, al carui principal obiectiv este obtinerea performantei prin folosirea combustibililor netraditionali. LIFECar este bazat pe Morgan Aero Eight si este propulsat de sistemul conceput de cei de la QinetiQ, sistem care converteste hidrogenul si oxigenul luat din aer in electricitate. Celula care transforma hidrogenul in electricitate genereaza putere celor patru motoare electrice separate pe fiecare roata. Sistemul de franare regenereaza energia, care va fi redistribuita celor patru motoare pentru folosirea ei in momentul accelerarii. Aeasta ahitectura va face ca masina sa aiba o celula de hidrogen mai mica decat cele ale autoturismelor conventionale de acest tip.

Charles Morgan, presedintele companiei Morgan a declarat ca �Acesta este un proiect care captureaza imaginatia. LIFECar promite sa aduca tehnologia avansata pe o masina sport frumoasa, foarte placut de condus si cu emisie cu poluare zero�.

Proiectul este destinat sa se desfasoare pe o perioada de doi ani si jumatate, iar costurile sale sunt de circa 2,5 milioane euro.

Un articol de Robert Gherghe
Sursa: automarket.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.