Sub hainele "Made in USA" se ascunde un SAAB 9-3. Deci, spune Paul Horrell, desi arata ciudat, BLS merita sa fie luat in seama.

DA, ESTE UN CADILLAC. DAR are un motor diesel sub capota si o transmisie manuala. Deci BLS este cu adevarat un Cadillac construit pentru europeni. El va fi comercializat pe toate pietele din Europa, fiind primul model construit de Cadillac 100% in Europa pentru Europa.

De fapt, BLS este atat de "european", incat nici macar nu va fi oferit la spre vanzare in America. GM, o companie ce nu isi poate permite greseli financiare a ales un plan simplu, dar care se poate dovedi foarte eficient pentru expansiunea europeana a lui Caddy.

Pentru BLS a fost preluata platforma lui Saab 9-3 care a fost recarosata in spiritul inconfundabil Caddy. Din considerente economice, cele doua modele vor fi construite in aceeasi fabrica, pe aceeasi linie de productie. Sub capota motorului se gaseste o selectie a celor mai puternice propulsoare Saab.

In varful piramidei puterii se afla noul propulsor turbo V6 (el echipeaza si diverse modele de top Alfa Romeo, Opel si Saab), cu 255 CP si un cuplu puternic oferit pe o plaja generoasa de turatie. Cutia de viteze automata cu sase rapoarte este si ea complet noua, dar ocazional treptele nu sunt schimbate tocmai lin sau atat de rapid pe cat ti-ai fi dorit.

In orice caz, ar fi fost total ciudat ca 9-3 si BLS sa se comporte identic la conducere, astfel ca GM a facut tot ce a putut pentru ca cele doua modele sa se comporte diferit. Astfel propulsorul V6 se comporta sub capota lui BLS ca un mare si vechi V8 (cuplul mare produce des pierderi de aderenta), dar din pacate sunetul nu este acelasi cu al unui astfel de motor.

Cuplul motor mare poate cauza probleme de tractiune mai ales daca accelerezi puternic in virajele stranse. Altfel, insa, cel mai mic Caddy poate negocia virajele mult mai sportiv si mai increzator decat un model asemanator american. Directia insa nu este atat de sportiva si nu transmite soferului un feed-back corect asa cum te-ai astepta de la o limuzina de clasa medie sportiva, europeana.

BLS compenseaza insa cu o tinuta de drum foarte confortabila, printre cele mai bune din aceasta clasa la acest capitol. Celelalte motorizari oferite sunt propulsoarele turbo de 2 litri cilindree, cu 175 sau 210 CP precum si diesel-ul de 1,9 litri cilindree si 150 CP construit de Fiat pentru GM.

Diesel-ul de 1,9 litri este, sub capota lui BLS, foarte silentios si datorita transmisiei manuale cu sase rapoarte, el ofera reprize chiar sportive. Pe drumurile virajate el pare chiar mai agil si mai placut de condus decat V6-le pe benzina. Intreaga constructie a masinii da impresia ca este foarte bine inchegata si solida.

Intrebarea este insa: iti doresti un BLS? Daca esti pasionat de America, unde Cadillac isi recastiga incet-incet din gloria de altadata, pierduta in timp, poate ca da. Chiar daca insa nu faci parte dintr-o astfel de categorie, BLS poate fi o alegere foarte inteleapta.

Concluzie:
Caddy-ul european va avea un pret sub cele ale concurentei germane. Designul poate sa-ti placa sau nu.

Pret: N.D.

Performante: 0-100 km/h in 9,5 secunde, viteza maxima 210 km/h, consum 6,7 l/100 km (mixt)

Date tehnice: 4 cilindri in linie, 1.910 cmc, 150 CP, 315 Nm, 1.550 kg.

TopGear Romania


Autor:
Paul Horrell
Aparut: Numarul 12 - Mai 2006
Sursa: topgear.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.