Salvati Copiii Romania a demarat una dintre cele mai ample campanii sociale pentru accesul la educatie al copiilor aflati in situatie de risc. Ilie Nastase, Nadia Comaneci, Andi Moisescu, Andra si Catalin Maruta, Smiley, Melania Medeleanu, Andreea Marin Banica si Andreea Raicu sunt personalitatile care au acceptat sa se implice, pro bono, in campania "Ajuta un copil sa mearga la scoala". Campania se desfasoara in perioada 1 noiembrie 2011 - 31 ianuarie 2012, donatiile putand fi facute prin SMS la numarul 874.

Iata ce spun personalitatile implicate in campanie in spot:

Andi Moisescu
Nu e o limba straina, nu e nici macar un limbaj secret. Asa vad unii copii viata, zi de zi. In Romania traiesc aproape 100.000 de copii care nu stiu sa citeasca si sa scrie. Trimite un sms la 874 si ajuta un copil sa mearga la scoala.

Smiley
Cand nu stii sa scrii si sa citesti e ca si cum ai asculta muzica, dar n-ai intelege versurile. In Romania sunt 100.000 de copii care nu stiu sa citeasca si sa scrie. Trimite un sms la 874 si ajuta un copil sa mearga la scoala.

Andra Maruta
Pentru o mama, unul dintre cele mai dureroase lucruri este sa isi vada copilul marginalizat. In Romania traiesc aproape 100.000 de copii care nu stiu sa citeasca si sa scrie. Trimite un sms la 874 si ajuta un copil sa mearga la scoala.

Catalin Maruta
Uneori cuvintele simple pot schimba viata unui copil, totul e sa stie sa le citeasca. In Romania traiesc aproape 100.000 de copii care nu stiu sa citeasca si sa scrie. Trimite un sms la 874 si ajuta un copil sa mearga la scoala.

Melania Medeleanu
Imagineaza-ti ca lumea n-ar putea sa comunice cu tine. Ca ai trai inconjurat de simboluri pe care nu le intelegi, informatii care te ocolesc. In Romania traiesc aproape 100.000 de copii care nu stiu sa citeasca si sa scrie. Trimite un sms la 874 si ajuta un copil sa mearga la scoala.

Andreea Marin
Pentru un copil povestile sunt cele care dau farmec vietii si ii ofera o lume magica. Dar cand nu poate sa le citeasca, magia dispare. In Romania traiesc aproape 100.000 de copii care nu stiu sa citeasca si sa scrie. Trimite un sms la 874 si ajuta un copil sa mearga la scoala.

Andreea Raicu
Instinctul de supravieturie este nativ, insa educatia este cea care te ajuta sa mergi mai departe. In Romania traiesc aproape 100.000 de copii care nu stiu sa citeasca si sa scrie. Trimite un sms la 874 si ajuta un copil sa mearga la scoala.

Ilie Nastase
Cand nu stii, e ca si cum ai juca mingea decisiva cu lumina stinsa. In Romania traiesc aproape 100.000 de copii care nu inteleg lumea din jurul lor. Trimite un sms la 874 si ajuta un copil sa mearga la scoala.

Citeste si:
INTERVIU. Alexandru Seremet, PR-ul BMW Romania
INTERVIU. Alexandru Seremet,...

Nadia Comaneci
Ce rost are sa iei nota mare in sportul pe care il practici daca nu stii sa citesti. In Romania traiesc aproape 100.000 de copii care nu stiu sa citeasca si sa scrie. Trimite un sms la 874 si ajuta un copil sa mearga la scoala.

Campania “Ajuta un copil sa mearga la scoala” reprezinta inca un pas pe care organizatia noastra il face pentru a asigura banii necesari continuarii programelor de prevenire a abandonului scolar si de reintegrare educationala si sociala a copiilor care muncesc”, a explicat Gabriela Alexandrescu, Presedinte Salvati Copiii Romania. Amalia Nastase, Managing Partner Eventures, agentia care semneaza aceasta campanie, explica cum a luat nastere ideea spotului: “Povestea din spatele spotului este cat se poate de reala. Am avut ocazia de a ne intalni, in cadrul unei activitati desfasurate de catre Salvati Copiii, cu unul dintre copiii cooptati in proiect, care pana la varsta de 15 ani nu a avut posibilitatea de a se integra in sistemul de invatamant. Ne-a povestit cat de greu poate fi o simpla calatorie cu autobuzul atunci cand nu stii sa citesti nici macar numele statiilor. Aceasta intamplare ne-a determinat sa aratam o poveste adevarata, reprezentativa pentru aproximativ 100.000 de copii din Romania care nu stiu sa citeasca si sa scrie”.

Citeste si:
Salvați Copiii, donație în maternitățile și secțiile de pediatrie...
Salvați Copiii a donat...

Printre institutiile media care s-au oferit sa sprijine aceasta campanie se numara si televiziunile Prima TV, PRO TV, Acasa TV, PRO Cinema, MTV, SPORT.RO, Realitatea TV, AXN, VH1, National Geographic, National Geographic Wild, RTV si B1TV.

Beneficiarii direcți ai acestei campanii sunt copiii care au abandonat scoala sau care nu au fost scolarizati si au depasit, astfel, varsta de frecventare a invatamantului de masa, precum si copiii in risc de abandon scolar, elevi in ciclul primar sau gimnazial de invatamant.

In anul 2010, 362.062 de copii nu erau cuprinsi in sistemul de invatamant, desi aveau varsta corespunzatoare (3-17ani), potrivit raportului Institutului National de Statistica (INS). Dintre acestia, aproape 100.000 de copii nu stiu sa scrie si sa citeasca. Realitatea este cu atat mai dramatica, cu cat criza economica globala antreneaza o criza sociala fara precedent, in fata careia cei mai expusi sunt copiii proveniti din medii vulnerabile. Privati de educatie, ei vor ramane in afara sistemului. adica la marginea unei societati pe care nu o vor intelege si in care nu vor sti cum sa se descurce onorabil.

Citeste si:
12 puncte de colectare separată a brazilor de Crăciun în Sectorul 6...
În Sectorul 6 al Capitalei...

Campania publica va fi dublata de strangerea de fonduri anuala, pe care Salvati Copiii o organizeaza prin intermediul Festivalului Brazilor de Craciun, ajuns la cea de-a XI-a editie. In primele zece editii,

Festivalul a reusit strangerea sumei de 2.250.000 euro, bani care au fost folositi pentru reintegrarea scolara a copiilor care muncesc, facilitarea accesului la educatie si prevenirea abandonului scolar pentru 12.000 de copii din comunitatile sarace. Familiile lor au primit de asemenea ajutor financiar si consiliere in centrele educationale Salvati Copiii Romania (in prezent sunt 43 de centre educationale la nivel national) Fondurile care se vor colecta la editia 2011 a Festivalului Brazilor de Craciun vor fi aproximativ 3.200 de copii si familiile lor care vor fi integrati in programe de prevenire a abandonului scolar si de integrare sociala a copiilor din categorii defavorizate.

Citeste si:
„Nu lăsăm pe nimeni în urmă”: o campanie Autism Voice dedicată...
„Nu lăsăm pe nimeni în urmă”:...

Pentru a asigura o vizibilitate cat mai buna acestui proiect, mai multe agentii de profil si-au unit fortele, realizand pro-bono campania de comunicare. Astfel, 2activePR coordoneaza campania de PR, Eventures semneaza campania de publicitate, iar Wunderman asigura implementarea Galei Festivalului Brazilor de Craciun.

***

Festivalul Brazilor de Craciun este un eveniment de strangere de fonduri organizat anual de Salvati Copiii Romania, care are ca centru de interes o licitatie speciala de braduti de Craciun, creati exclusiv pentru aceasta ocazie de unii dintre cei mai cunoscuti designeri romani. Devenit una dintre atractiile calendarului social al sezonului, Festivalul Brazilor de Craciun sprijina proiectele derulate de Salvati Copiii Romania.

Comitetul de Organizare al Festivalului Brazilor de Craciun din acest an are in componenta sa pe Amalia Nastase (Manager Eventures), Andreea Raicu, Andi Moisescu (Realizator TV), Bianca Dordea (Director Comunicare BRD - Groupe Société Générale), Corina Barladeanu (Manager 2activePR), Liviu Sfrija (Presedinte Henkel Romania), Tereza Munteanu (Managing Partner Wunderman).

Salvati Copiii Romania este o organizatie neguvernamentala activa in domeniul promovarii drepturilor copilului din 1990. In cei 21 de ani activitate, peste 600.000 de copii au beneficiat de programele organizatiei. Membra a celei mai mari aliante globale, independente, Save the Children International, organizatia considera ca toti copiii, indiferent de rasa, religie sau provenienta sociala au aceleasi drepturi, de care trebuie sa beneficieze.

Salvati Copiii este implicata in diferite proiecte de educatie, protectie sociala si advocacy pentru copiii aflati in familii sarace, copiii victima a violentei, copiii strazii, copiii refugiati etc., lucrand cu copiii si familiile acestora pentru imbunatatirea vietii lor de zi cu zi si crearea unor planuri de viitor. Salvati Copiii isi utilizeaza experienta globala pentru a obtine din partea organismelor guvernamentale decizii si initiative de pe urma carora sa beneficieze toti copiii.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.