Intreaba-l pe un francez despre Christophe Huet si iti va enumera pe loc cateva “portii de publicitate” vazute prin reviste celebre, in ziare, pe internet sau pe televizor.

Pe Christophe Huet l-am descoperit intamplator, dupa ce auzisem de cateva campanii de publicitate impresionante realizate de catre echipa lui de profesionisti in retusarea pozelor primite de la cativa fotografi cu adevarat talentati. Christophe e un bun exemplu, un model mi-am zis, pentru oricine vrea sa reuseasca in domenii captivante precum editarea foto la cel mai inalt nivel, advertisingul din ce in ce mai agresiv si campaniile care promoveaza lupta impotriva cancerului, fumatului, Sida..

Intreaba-l pe un francez despre Christophe Huet si iti va enumera pe loc cateva “portii de publicitate” vazute prin reviste celebre, in ziare, pe internet sau pe televizor. Intreaba-l acelasi lucru pe un american si te va uimi cu si mai multe exemple. El iti va spune: “Aaaa..francezul asta si echipa lui au facut campaniile acelea inteligente pentru Motorola, Playstation, Adidas, Nike, Nestle, Microsoft, Intel, AOL si lista poate continua..”

Publicitatea nu trebuie sa agaseze potentialul cumparator, ci sa il atraga. De aceea, un banner vazut oriunde trebuie cautat si nu ocolit. Prea putine sunt exemplele pe care le putem da, si nu ne referim numai la publicitatea de la noi, ci si la cea de pretutindeni. Companiile care lucreaza atent cu agentiile de publicitate si cu trustul ce are bugete uriase pentru promovarea produselor proprii, sunt multiple. Dintre acestea, putine reusesc prin creatiile lor sa transmita cu adevarat ceva. Echipa condusa de Christophe Huet se numara printre putinele care fac campanii de publicitate inovatoare, din care publicul larg poate ramane cu ceva in minte. Fie ca vorbim despre marketing pur sau idei pentru o lume mai buna, Christophe e mereu la datorie. Dar, nu va accepta niciodata sa promoveze tigarile, mancarea fast-food sau alte lucruri care dauneaza mediului si omului pentru ca, marturiseste el, “Nu putem accepta orice, numai in numele banului.”

Christophe se foloseste de Photoshop in munca sa de zi cu zi. O poza ii ia cam 3 – 4 zile, rareori 10 zile. Materia prima o primeste de la fotografi experimentati, cu ani sau chiar zeci de ani de experienta in spate. Apoi vin indicatiile de la agentii si lucrul poate incepe, dupa ce toate detaliile sunt clarificate. Rezultatele finale, macar unele dintre ele, au aparut si la noi prin diverse medii (imi amintesc de Yoplait si Playstation) si au fost primite cu caldura atat de catre populatie, cat si de catre oamenii care lucreaza in domeniul advertising.

Este foarte interesant de privit evolutia inainte – dupa, pentru a vedea cat de simple erau pozele initiale si la ce a ajuns echipa lui Huet. Da, echipa lui, pentru ca a tinut mereu sa-mi puncteze ca nu ia succesul in nume propriu. Si asta nu e un fel de falsa modestie. L-am intrebat daca ar accepta sa lucreze pentru o companie din Romania si mi-a raspuns imediat “Daca cineva asteapta un da de la mine, de ce nu?” Poate ca altfel ar sta lucrurile cu publicitatea daca oameni precum Christophe Huet ar lucra pentru companiile care, uneori, aleg calea cea mai nepotrivita pentru a se promova..

Va invit sa vedeti unele dintre creatiile lui Christophe Huet pe site-ul lui superb. Nu ratati spectaculoasa sectiune “making of”, pentru a vizualiza diferentele clare inainte/dupa.

Merci Beaucoup Christophe!

Un articol de: Ianis


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.