Cand vine vorba de lux, costul nu mai este o problema.

Cand vine vorba de lux pretul nu mai reprezinta o problema. Un numar redus de clienti, dar extrem de fideli, vor dori mereu sa obtina acele produse care se incadreaza in clasa de lux si care le vor oferi in primul rand exclusivitate, de aceea, produse de acest gen se fabrica in editii limitate.

In ceea ce priveste avioanele de lux, noi standarde au fost stabilite in mai 2007, odata cu prezentarea la Geneva a modelului Boeing 747-8 VIP. Acesta a fost initial introdus publicului in faza de concept, tehnologia sa bazandu-se pe cea a modelului 747-8 Intercotinental.

Se pare ca printre dotarile cu care va fi inzestrat noul model se numara si scari in spirala sau pereti cu display video. „Spatiul cabinei va avea peste 5000 m patrati si noul „jet” al celor de la boeing va imbina perfect luxul cu flexibilitatea operationala”, anunta Steven Hill, presedintele Boeing Business Jets. Noul model VIP va putea depasi usor luxul din multe locuinte. Spatiile vor fi impartite separat pentru lucru, relaxare, somn sau zona in care se mananca.

Pentru ca modelul VIP al celor de la Boeing sa se ridice la standardele de custom made, acesta va arata putin neobisnuit in momentul finalizarii. In termenii de specialitate se numeste „green”. Green este avionul care nu are absolut nimic montat nici in interior nici in exterior. Chiar si vopseaua va lipsi. Avionul in aceasta forma nu poate decat sa faca un singur lucru: sa zboare.

Asa ca atunci cand teoretic avionul va iesi de pe banda de productie, nu va reprezenta palatul visurilor tale si probabil la prima vedere te vei intreba totusi pe ce dai atatia bani? Insa de aici clientul va avea de ales dintr-o lista de designeri celebri, printre care se numara BMW's Designworks USA si Giugiaro Design, care vor amenaja la cerinta clientului, atat interiorul cat si exteriorul aeronavei. Dupa ce echipa care se ocupa de design isi incheie atributiile, avionul este trimis pe aeroportul ales de client, gata pentru prima calatorie oficiala.

Un alt aspect extrem de important sunt performantele tehnice pe care aceasta le reuseste. O viteza de 0.86 mach este impresionanta pentru o aeronava cu asemenea dimensiuni (1 mach reprezinta viteza sunetului). Viteza maxima constructiva poate fi atinsa chiar daca la bord se afla inca 100 de persoane. De asemenea, datorita unui consum relativ redus de combustibil si unei capacitati mari a rezervoarelor, vei putea face o calatorie dus-intors transoceanica fara a fi nevoie de realimentare, autonomia aeronavei fiind de aproximativ 9.260 de mile. Gratie abilitatilor speciale de aterizare, pe aproape orice tip de aeroport, va permite calatorii in aproape orice colt al lumii. Aeronava este compatibila cu aproape orice echipament de sol folosit in aeroporturi.

Atunci cand iti doresti sa cumperi un avion particular trebuie sa dispui de sume mari de bani - sa spunem cateva milioane de dolari. Insa atunci cand iti doresti un avion particular in care luxul sa fie cuvantul de ordine, cum este Boeing 747-8 VIP, pretul incepe de la 270 - 280 milioane $. In aceasta suma nu sunt incluse costurile care vor fi platite pentru designul interior sau vopsea, acest pret referindu-se doar la varianta „green” a aeronavei. Costurile de design se vor ridica si ele la cel putin 20 de milioane de dolari. Astfel, cu un cost final de 300 de milioane de dolari cu siguranta avionul nu este accesibil decat celor mai bogati oameni din lume.

Dar cumparatori exista: patru clienti au dorit achizitionarea acestui avion imediat dupa lansare. Numele lor au ramas insa secrete, garantia confidentialitatii fiind una dintre prevederile celor de la Boeing in contractele cu clientii.

Articol de Andrei Dutulescu

Click pentru a vedea articole asemanatoare:

1. Lumea nu e de ajuns
2. Cum sa iesi cu spatele dintr-un avion in miscare
3. Avioanele particulare: Fascinatie printre nori


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.