Cine spunea ca se cer din ce in ce mai putine modele rapide? Ei bine, e gresit! In '06 veti vedea mai multe modele pentru vitezomani decat intr-un week-end la curse, de la Audi, Porsche, BMW, Lexus...

Audi TT

MULTUMIM CERULUI PENTRU FAPTUL ca noul TT are tractiune integrala. Va avea nevoie de toata tractiunea din lume atunci cand va fi lansat pe piata in toamna, doar pentru a se putea strecura inapoi in teritoriul invadat de modele precum Nissan 350Z si Mazda RX-8.

Cu acest tel in minte, designerii nu s-au jucat cu silueta de norisor, in ciuda formei patratoase a unor concept-car recente. Avem si cateva informatii referitoare la ambitiile noului TT, cum ar fi oferirea unei game complete de motoare, de la un doi litri natural aspirat de 150 CP si pana la o potentiala versiune turbo, de 350 CP, a propulsorului de 3,2 litri V6, cu emblema RS.

Exista chiar si zvonuri legate de un diesel. La baza gamei va sta o versiune cu 200 CP scosi din motorul turbo de doi litri FSi "imprumutat" de la Golf GTi, iar imediat deasupra acesteia va fi plasata o varianta imbunatatita, ceva mai puternica, a actualului 3,2 litri V6 de 250 CP.

Temeti-va! Toate vor veni in acest anAsteptati-va deci la un sprint 0-100 km/h in circa sase secunde, un element de atractie suplimentar. Noul TT va fi insa mai bun si la capitolul dinamica, mai suplu si mai manevrabil. Inginerii au lucrat intens mai ales pentru a evita fiasco-ul primelor TT-uri fara aripa deportanta in spate, ce deveneau periculos de instabile in virajele abordate cu viteze ridicate.

Solutia? Un spoiler retractabil, a la Porsche sau Bugatti. Lista dotarilor mai cuprinde cutia DSG, daca nu sunteti multumiti de "manuala" cu sase trepte. Roadster-ul cu doua locuri e programat pentru un an mai tarziu, dar versiunea hardtop va putea primi in sfarsit si doi adulti pe locurile din spate, multumita unei cresteri de 140 mm in lungime.

Ramane de asemenea unul dintre cele mai practice coupe-uri de pe piata, multumita unui hayon si a unui spatiu pentru bagaje de peste 700 de litri, cu bancheta-spate rabatata. Probabil ca pretul unui TT nu va urca prea mult peste actualul pret de circa 31.000 de euro pentru un 190 quattro coupe.

E prea densa concurenta in segment pentru ca Audi sa-si permita sa ceara un pret prea mare, iar acest lucru va fi valabil si pentru versiunea de 3,2 litri V6 ce va ramane in zona unui pret de 37.000 de euro fara taxe.

PE PIATA DIN: toamna

Nissan GT-R

ACESTA NU E NOUL SKYLINE. NU POATE FI pur si simplu pentru ca acasa la Nissan, in Japonia, Skyline e o linie foarte respectabila de saloon-uri ce o duce deja foarte bine si, in plus, nici un model din familie nu e un coupe cu doua usi precum cel din fotografia alaturata.

Chestia e ca urmatorul GT-R nu e bazat pe nici o platforma existenta, deci nu va fi denumit, in ciuda oricarui zvon pe care l-ati auzit, Skyline GT-R. Iata de acest concept se numeste GT-R Proto (de la "prototip"): pentru ca va duce la o masina ce se numeste simplu GT-R. Si e una pe care merita sa o asteptam.

Vom conduce versiunea finala, de productie, in 2007, dupa Salonul de la Tokio unde va fi prezentata. Detaliile si specificatiile le vom afla insa undeva la sfarsitul anului 2006.

Temeti-va! Toate vor veni in acest anDin ce stim pana acum, noul GT-R va pastra lampile spate traditionale, rotunde, si legendara sigla "GT" peste "R"-ul rosu pe care le cunoasteti de la precedentele versiuni bazate pe un sedan - si cam asta e tot. Noua generatie e un coupe cu o forma cu mult mai agresiva, cu profilul cu muchii ascutite si o multime de cybersuprafet e si planuri drepte.

Altfel spus, masina asta ar putea fi fructul unei idile a bombardierului invizibil, daca ar fi luat suficient LSD. Uitati-va numai la acele aripi din fata, a caror linie se scufunda in conductele de racire dedicate franelor din fata, pentru a se stinge apoi in arcurile aripilor rotilor spate.

Intr-adevar, foarte tare... Sunt sanse foarte mari ca gurile de aer din fata si, in general, "fata" conceptului sa fie pastrate si in versiunea de productie pentru ca aerul de pitbull, subliniat de ecartamentul foarte lat si consolele foarte scurte, o prind foarte bine.

Jantele din magneziu ar trebui sa scada considerabil greutatea totala a masinii, facandul pe GT-R un performer in ciuda tractiunii integrale. Asteptati-va la un motor de genul unui 2,7 litri V6 cu o pereche de turbine - ceva ce va spunem noi ca Nissan deja testeaza - cuplat la o cutie secventiala cu sapte rapoarte, cu manete de control pe volan si cu un timp de raspuns cel putin egal cu cel al cutiei SMG de pe BMW M5.

Daca sunteti ingrijorati in ceea ce priveste puterea, aflati ca n-aveti motive. Noul propulsor va produce peste 450 CP, cifra ce inseamna 0-100 km/h in circa patru secunde si o viteza maxima de peste 280 km/h, daca ea nu va fi limitata electronic la 250 km/h.

Tractiunea va fi integrala - lucru necesar cu toata acea putere disponibila - si va diferentia masina de 350 Z. Dar sa fim sinceri: cu 170 CP in plus si tractiune integrala, Skyline e mult mai apropiat de Porsche 911 Turbo sau Lamborghini Gallardo decat de "injectata" Z.

Pretul se va situa undeva in zona a 70-80.000 de euro, adica destul de ieftin fata de Porsche 911 S (997), care costa circa 95.000 de euro - o masina cu care, indiferent daca le va placea sau nu - GT-R va fi inevitabil comparata.

Si e si testul comparativ, pe care cu siguranta il au in minte si inginerii lui Nissan. E foarte probabil ca Porsche sa fie deja foarte ingrijorata, GT-R fiind una dintre cele mai asteptate masini nu numai ale lui 2006/2007, ci si ale deceniului - luand in consideratie faptul ca proiectul GT-R a fost prezentat prima data in a doua jumatate a lui 2001.

Va merita insa asteptarea...

PE PIATA DIN: finalizat la sfarsitul anului

Honda NSX

Acura HS-C, prezentata la Detroit in 2004, nu e chiar noua NSX, dar furnizeaza cateva informatii referitoare la ce se gandeste Honda atunci cand vine vorba despre inlocuirea apreciatei (dar din pacate necumparatei) supermasini japoneze.

"High Performance Sports Concept" e un coupe cu doua locuri, 300 CP si motor central, asa cum si NSX ar fi. E propulsat de un motor de 3,5 litri V6 la fel cum si NSX ar fi, dar nu are nimic de a face cu NSX.

In loc de asta, are manete de schimbare a rapoartelor pe volan, puterea e furnizata catre rotile spate, caroseria e din fibra de carbon si imbraca un sasiu din aluminiu, iar rotile au jante de 19 inch pe fata si 20 inch pe spate unde sunt montate anvelope 295/30/ZR20.

Temeti-va! Toate vor veni in acest anSuspensia are brate duble suprapuse si pe fata si pe spate, iar puterea de franare e furnizata de patru frane Brembo cu cate sase pistonase. Ansamblul nu e insa ceva ce Acura - marca premium a lui Honda in SUA (ganditi-va la Lexus a lui Toyota) - va admite in veci ca e macar aproape de ceea ce ar putea fi noua NSX.

Chiar si habitaclul e foarte bine aranjat, cu un interior "race inspired", scaune imbracate in piele Nubuck si o imensa suprafata de sticla pentru toate acele directii de vizibilitate de care nu vei avea niciodata nevoie.

Ca proiect, e foarte aproape de a deveni realitate. Sa speram ca acest lucru se va intampla in 2006.

PE PIATA DIN:NC

Jaguar XKR

Cu noul XK8 deja terminat, Jaguar isi indreapta acum atentia asupra urmatoarei generatii XKR. Puterea sa va proveni dintr-o versiune supraalimentata a noului V8 de 4,4 litri, ce va scoate minumum 400 CP.

Din moment ce XK8 e construit din aluminiu, e considerabil mai usor decat actuala generatie, deci XKR va fi foarte performanta, coborand probabil in cazul sprintului 0-100 km/h sub cinci secunde.

Asteptati-va ca noua masina sa urmeze indeaproape traditia la capitolul imagine, beneficiind de elemente subtile dar eficiente precum o grila fata cu model "fagure", crom lipsa si jante uriase, de 19 inch.

Temeti-va! Toate vor veni in acest anIn interior, ornamentele din lemn va fi inlocuite de unele din fibra de carbon, pentru a-i conferi acel aspect de masina de curse. Din moment ce pretul va fi de circa 85.000 de euro, dintr-o data Aston Martin V8 Vantage cu a sa eticheta de 110.000 euro pare cam redundant, nu-i asa?

PE PIATA DIN: iarna

Afla care sunt toate masinile sport care vor aparea anul acesta in topgear.ro

Autor: BBC Top Gear
Aparut: Numarul 9 - Februarie 2006


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.