Interviurile de angajare pot fi foarte stresante. Foloseste aceste trucrui pentru a le face fata cu brio!

Nu cred ca exista prea multe persoane care sa se trezeasca binedispuse in dimineata unui interviu. Palmele iti transpira, te simti de parca ai avea un roi de fluturi in stomac si, pe deasupra, nu iti gasesti camasa preferata. Emotiile pot fi cel mai crunt inamic al tau in timpul unui interviu.

Indiferent cat de pregatit esti sau cat de bun esti in domeniul tau, daca nu stii sa iti controlezi emotiile este foarte posibil sa iti sabotezi singur sansele de reusita. Studiile arata ca 67% dintre intervievati sunt considerati nepotriviti pentru postul pe care apuca pentru ca nu reusesc sa faca si mentina contact vizual cu angajatorul, in timp ce 33% se agita prea mult.

Vestea buna este ca exista anumite trucuri prin care iti poti controla emotiile si face fata cu brio unui interviu. Iata cateva dintre acestea:

1. Gandeste pozitiv

Restructurarea cognitiva este o tehnica psihologica folosita pentru a identifica gandurile negative si pentru a le transforma in provocari pozitive. Potrivit studiilor, oamenii se descurca mult mai bine atunci cand abordeaza situatiile dificile drept provocari, in loc de amenintari. Interviu este una din acele situatii vazute, de cele mai multe ori, drept o amenintare.

A fi intervievat de un angajator est vazut ca o activitate independenta, iar oamenii de stiinta au aratat ca acest gen de activitati sunt extrem de stresante deoarece sporesc presiunea pentru performanta. Atunci cand toti ochii si toate urechile sunt atintite spre tine, implicatiile unei greseli capata brusc dimensiuni colosale. Tocmai din aceste motive interviul este vazut ca o amenintare.

Cu toate acestea, modul in care abordezi situatia poate diminua presiunea resimtita. Daca privesti interviul ca pe o provocare, si nu ca o amentintare, sansele sa ii faci fata cu brio cresc.

Truc: Inainte de interviu spune-ti de mai multe ori ca nu urmeaza sa te confrunti cu un eveniment infricosator, ci cu o provocare careia ii vei face fata cu succes.

2. Mesteca guma

Stiu ca pare a fi o tehnica ciudata si cam neortodoxa dar, potrivit cercetatorilor de la Universitatea Cardiff, din Regatul Unit, mestecatul gumei reduce niveul stresului. Potrivit aceluiasi studiu, studentii care mesteca regulat guma sunt mai putin stresati si resusesc sa indeplineasca mai multe sarcini academice decat cei care nu au acest obicei.

Citeste si:
Secretele succesului: Ce calități au femeile de carieră și cum...
Secretele succesului: Ce...

Mai mult, cercetatorii din cadrul Universitatii St. Lawrence au descoperit ca mestecatul gumei imbunatateste memoria episodica, precum si alte functii de procesare rapida a informatiei.

Miscarea mandibulei efectuata in timpul mestecarii creste fluxul de sange catre creier, ceea ce te ajuta sa te concentrezi, sa inveti mai repede si sa fii mai atent.

Truc: Mesteca guma inainte de interviu (nu si in timpul acestuia!). Te va ajuta sa te concentrezi, sa iti amintesti informatii importante si sa scapi de stres.

3. Zambeste

In timp ce incerci sa gasesti raspunsurile potrivite pentru intrebarile angajatorului, nu uita un truc extrem de simplu, dar vital: zambeste.

Potrivit cifrelor, 38% dintre intervievati sunt atat de stresati in timpul interviurilor incat uita complet sa zambeasca.

Zambetul este foarte important, mai ales atunci cand intalnesti persoane noi – le transmite acetora mesajul ca esti o persoana prietenoasa cu care se poate lucra usor.

Citeste si:
Dana Roba a chemat ambulanța. Starea ei s-a agravat, după...
Dana Roba a chemat ambulanța....

Zambetul este cu atat mai important cand aplici pentru un post care presupune lucurl cu publicul, cum ar fi vanzarile sau relatiile publice.

Truc: Oricat de stresant ti s-ar parea interviul, nu uita sa iti descretesti fruntea si sa raspunzi la intrebari cu zambetul pe buze. Te va face sa te simti mai relaxata si il va face pe angajator sa te considere o persoana deschisa.

4. Copiaza limbajul

nonverbal al angajatorului Este dovedit faptul ca ne plac oamenii cu care ne asemanam. Prin urmare, copiind limbajul nonverbal al angajatorului s-ar putea sa il faci pe acesta sa te placa mai mult.

Oamenii de stiinta au demonstrat ca mimetismul ii face pe oameni mai usor de persuadat.

Truc: Daca vrei sa convingi un angajator ca esti persoana potrivita pentru un post anume, imita-i subtil limbajul nonverbal si paraverbal – foloseste acelasi ton, copiaza-i pozitia si orientarea corpului. Nu-i copia fiecare gest – aminteste-ti ca vrei sa creezi o legatura cu el, nu sa-i pari bizar.

Citeste si:
Inovație în medicină! Oamenii de știință au creat un embrion sintetic
Inovație în medicină! Oamenii...

Interviurile pot fi stresante dar, aminteste-ti intotdeauna ca detii fraiele si ca iti poti controla comportamentul.

Foto: tanar interviu sursa Shutterstock.com


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.