Cativa elevi de la Universitatea Saskatchewan din Canada au realizat un experiment interesant in care si-au imaginat cum ar arata publicitatea daca rolul sexelor ar fi inversate si daca locul femeilor din reclamele pline de imagini hiper-sexualizate ar fi luat de barbati.

Imaginea femeii ca obiect sexual, mereu tanara, mereu frumoasa, capabila sa vanda orice serviciu, de la haine la detergenti sau materiale de constructie se numara printre preferatele publicitarilor. Fie ca este supusa barbatului sau ca joaca un rol dominator, rolul si imaginea femeii se invart in jurul acelorasi stereotipuri puternic sexualizate. Din pacate, modul in care este portretizata femeia de catre industria publicitatii influenteaza modul in care acestea se percep si sunt percepute de catre societate/barbati. Statisticile arata ca, in perioada 2000 – 2009 numarul operatiilor de implant mamar au crescut cu 36%, iar cel al liposuctiilor cu 84%. Iar asta numai in Canada.

Trei studenti de la Universitatea Saskatchewan din Canada, Sarah Zelinski, Kayla Hatzel si Dylan Lambi-Raine, si-au imaginat, pentru cursul „Women and Gender Studies”, cum ar arata publicitatea daca locul femeilor pline de imagini hiper-sexualizate ar fi luat de barbati. Cu alte cuvinte, cum ar arata barbatii daca ei ar fi cei care ar poza provocator si daca ar fi prezentati drept inferiori sau supusi femeilor. Va spunem noi: ridicol. Priviti:

„Cand inlocuiesti corpul femeii cu cel al barbatului, nu il obiectifici in acelasi mod, spune Julie Gerstein, editor The Frisky, potrivit Huffingtonpost. Folosirea corpul femeii este un procedeu atat de uzat, atat de normal in societatea noastra incat simpla schimbare a acestuia cu corpul unui barbat nu este suficient. Urmariti acest clip. Este amuzant. Si asta pentru ca asa interpretam cultural punerea barbatului in rolul unei femei. E comedie si atat”.

Ce parere aveti? Are studiul/clipul vreun impact sau nversarea rolurilor este doar ridicola si atat.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.