Lucrezi 8 sau mai multe ore pe zi intr-un birou sec, fara sa ai habar despre cum arata lumea de dincolo de peretii care te inconjoara?

Lucrezi mai mult de 8 ore pe zi intr-un birou sec, fara sa ai habar despre cum arata lumea de dincolo de peretii care te inconjoara. Stai cu nasul in hartii, cu ochii pe monitor, amortesti pe un scaun deloc prietenos, avand intr-o mana telefonul si in alta un pix, in timp ce seful urla din alt birou ca trebuie sa te grabesti... Iti recomandam cateva solutii pentru a scapa de stres la birou.

1. Noteaza-ti pe post-it-uri sau pe o agenda toate sarcinile pe care trebuie sa le indeplinesti intr-o zi de munca. Vezi ce activitati au prioritate si stabileste un interval de timp in care sa o rezolvi pe fiecare. Astfel, nu vei mai vedea zeci de deadline-uri dintr-o data, nu vei deveni coleric, nu vei urla la colegi in stanga si in dreapta...

2. Ai grija pe ce te asezi! Scaunul si pozitia in care stai la birou sunt foarte importante pentru sanatatea ta. Durerile de spate si migrenele sunt ultimul lucru de care ai nevoie. Cere-i sefului tau sa investeasca in scaune de birou cat mai comode, care permit angajatilor sa aiba o pozitie cat mai relaxata cand lucreaza.

3. Amenajeaza-ti spatiul de lucru. Strange toate hartiile de care nu mai ai nevoie si arhiveaza-le in dosare. Astfel vei stii unde sa cauti fiecare document si nu va mai fi nevoie sa rascolesti tot biroul. In plus un mediu personalizat, cat mai familiar te va ajuta sa te relaxezi.

4. Pastreaza telefonul pe modul 'silent' sau pe vibratii si recomanda colegilor sa faca la fel! Este extrem de stresant sa stai intr-un birou si sa auzi mereu cate un telefon sunand cu cele mai enervante tonuri de apel. Respecta-ti colegii si nu-i polua fonic.

5. Pauzele lungi si dese cheia marilor succese? Nu chiar... Pauzele scurte sunt mult mai indicate. Pauzele lungi te deconecteaza prea mult si va trebui sa te concentrezi din nou si sa iei lucrurile de la capat. Pauzele de „jumatate de tigara” sunt cele mai bune. Este valabil si in cazul concediilor. Opteaza pentru concedii de 3-4 zile in schimbul celor de doua saptamani.

Citeste si:
Top 3 joburi part-time din care poți obține venituri peste medie
Top 3 joburi part-time din...

6. Exerseaza la birou! Urca si coboara scarile, fa exercitii de stretching sau roaga o colega sa-ti faca un masaj la umeri.

7. Pastreaza o atitudine pozitiva chiar si atunci cand ai agenda incarcata. Iesi in pauze si exerseaza-ti simtul umorului cu colegii sau citeste articole interesante pe internet. Daca esti pesimist si iti spui ca nu ai cum sa rezolvi toate task-urile, fii sigur nu vei rezolva nimic.

8. Comunica cu colegi si lucreaza mereu in echipa. Daca ai nevoie de ajutor, nu ezita sa-l ceri. Discuta despre sarcinile tale in fiecare zi - nu ai de unde sa stii de unde apare solutia perfecta... Certurile, rautatiile si invidiile nu te ajuta cu nimic.

9. Respecta-ti orele de somn si de relaxare. Daca te epuizezi fizic si psihic intr-o zi, a doua zi nu vei mai fi bun la nimic. Organizeaza-ti timpul astfel incat sa te poti bucura si de orele de respiro.

Citeste si:
4 motive pentru care angajații încep să se întoarcă în spațiile de...
4 motive pentru care...

10. Respira adanc! Cand vezi ca nu poti sa dai de cap unei probleme, ia-ti 5 minute de pauza si trage aer in piept (de preferinta neconditionat). Aerul conditionat din birou nu este tocmai indicat cailor respiratorii sau creierului, care in momentele tensionate are nevoie mai mult ca oricand de oxigen "pe bune".


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.