Chiar daca poate nu crezi ca te-ar putea atrage acest serial, cred ca ar trebui sa-i acorzi o sansa pentru doua, trei episoade. Sunt mari sansele sa ajungi sa-ti placa.

Am tot vrut sa fac recenzie acestui serial pana acum, dar nu am reusit. Stiind, insa, in acest moment ca din primul sezon mai este un sigur episod pana la final, trebuie sa iti prezint Spartacus blood and sand, unul dintre serialele din aceasta perioada care si-a propus sa fie diferit.

Primul episod pe care l-am urmarit, l-am urmarit intrucat ma asteptam sa semene cu 300 in ceea ce priveste luptele impresionante, insa in scurt timp mi-am dat seama ca aveam de-a face cu altceva. Spartacus blood and sand este un serial facut bine, cu un scenariu destul de inteligent care vine sa-ti prezinte o perioada istorica dar careia ii aduce modificari subtile pentru a o romanta si a o face pe placul spectatorilor.

S-ar putea sa stii deja ca Spartacus a fost unul dintre cei mai mari dusmani ai Romei, si in acelasi timp unul dintre cei mai buni gladitori care mult timp a adus deliciul publicului. Acesta este personajul pe care este bazat serialul de fata. Dar serialul incerca pe cat posibil sa se concentreze pe descoperirea adancimii personajelor si cu toate ca actiunea exista din abundenta, adevarata magie este data de partea dramatica, de partea de tradari, de vise, sperante si aspiratii ale personajelor.

Si spun asta pentru ca urmarind Spartacus blood and sand constati in scurt timp ca acest serial insemna pentru tine mult mai mult decat o serie de episoade de actiune. Povestea care poarta actiunea de la episod la episod este bine scrisa si cu toate ca stii cum se va termina totul nu iti pare rau pentru ca nu astepti finalul ci esti aici intr-o calatorie ce te va purta prin atmosfera Imperiului Roman cu toti locuitorii sai decazuti, cu obiceiurile cel putin neobisnuite si nu in ultimul rand, asisti la formarea unui erou asa cum multi n-au mai fost.

Nu mi s-a mai intamplat niciodata pana la Spartacus sa traiesc in toata puterea cuvantului un episod dintr-un serial. Aici, in timp ce urmaresti povestea ce se deruleaza in fata ochilor tai ai senzatia ca iei parte la toate evenimentele si ajungi incet sa te atasezi de unele personaje in timp ce altele iti provoaca o repulsie profunda. Fara doar si poate Spartacus blood and sand necesita o toleranta ridicata la vulgaritate, obscen sau violenta excesiva, insa exact in aceste aspecte el prezinta un grad de realism greu de egalat de vreun alt serial din aceasta perioada.

Florin Cîțu, noul președinte al Partidului Naţional Liberal
Florin Cîțu, noul președinte...

Un alt mare plus il aduc actorii care dau nastere personajelor. Pentru rolul principal producatorii au optat pentru un nume nou, Andy Whitfield care demonstreaza inca din primele clipe ca are un talent deosebit. Alaturi de el, mai evolueaza si Manu Bennett, Peter Mensah, John Hannah si Lucy Lawless. Chiar daca poate nu crezi ca te-ar putea atrage acest serial, cred ca ar trebui sa-i acorzi o sansa pentru doua, trei episoade. Sunt mari sansele sa ajungi sa-ti placa.

Powered by