De ce, cum si de unde cumparam articole si accesorii vestimentare, dar, la fel de important, cum le cautam si le alegem. Acestea sunt cele mai importante intrebari la care a incercat sa raspunda studiul “Fashion shoppers” al Google, realizat de MillwardBrown, care si-a propus sa analizeze comportamentul cumparatorilor de produse vestimentare si cum folosesc mediul online in acest proces.

Indecisi asupra brandului

Principalul motiv pentru cumpararea de produse si accesorii vestimentare/fashion este reinnoirea garderobei - inlocuim un articol pe care nu-l mai folosim sau nu ne mai place. Doua treimi dintre respondenti au indicat acest lucru. Nu doar nevoia este determinanta: o treimi cumpara pentru diferite ocazii, 1 din 5 pentru a urma tendintele modei, iar 14% sunt motivati de promotii.

Marea majoritate (80%) dintre cumparatorii de produse de tip fashion sunt indecisi in privinta brandului cand incep sa caute. Principalele sursele de informare sunt, in ordine, magazinele de haine (78%), internetul (68%), familia si prietenii (52%). In general, internetul si magazinele merg mana in mana: 3 din 5 cumparatori se informeaza atat online, cat si in magazine, online-ul fiind utilizat in principal pentru informatii despre produse si comparare de preturi. Dintre participantii la studiu, 41% cauta online, iar apoi cumpara offline.

Jumatate dintre cautarile online, de pe mobil

Citeste si:

Site-urile de articole vestimentare si fashion o destinatie predilecta pentru cei care vor sa cumpere astfel de produse. Cat timp petrec online cei interesati de articole fashion pe astfel de pagini? Aproape jumatate (45%) viziteaza intre 2 si 4 astfel de site-uri, iar o treime intra pe mai mult de 5 site-uri. In medie, cumparatorii intra de 3 ori pe un site inainte de a se decide asupra a ceea ce vor sa cumpere. Ca timp, majoritatea cumparatorilor (6 din 10) au nevoie de pana la o saptamana de la prima cautare pana realizeaza achizitia.

Pentru cautare sunt utilizate tot mai mult dispozitivele mobile: una din doua persoane care cauta online informatii despre produsele fashion o fac de pe mobil. Ce cauta: compara preturi (60%) si citesc informatii despre produse (51%). De asemenea, o treime dintre cei interesati de articole vestimentare si accesorii fashion urmaresc video-uri online, in general pentru a obtine informatii generale despre produs, a vedea caracteristicile si comparatie.

Studiul a fost realizat de MillwardBrown Romania pentru Google la finalul anului 2014, pe un esantion de 800 persoane, barbati si femei, cu varste intre 18 si 54 ani, din zona urbana, utilizatori de internet, care au cautat/cumparat produse vestimentare si accesorii de moda in ultimele 6 luni (90% au cumparat, 10% doar au cautat). Majoritatea (77%) au cumparat in magazin, iar 23% au cumparat online.

Studiul este parte a proiectului „Fashionable by Google”, prin care Google Romania sprijina comerciantii online din zona fashion in imbunatatirea prezentei online. In cadrul proiectului au fost organizate sesiuni de training si workshop-uri, prin Hangouts-on-Air, pe teme precum: tips&trick pentru cresterea vanzarilor online, cursuri de AdWords, Google Analytics sau YouTube. In program s-au inscris in jur de 100 de magazine online din zona produselor fashion. Inregistrarile sesiunilor pot fi urmarite aici: http://goo.gl/QSzONC.