EXCLUSIVITATE: Victoria Christian, fiica celebrului Clive Christian, a dezvaluit o parte din lumea magica a parfumurilor de lux in cadrul unui interviu acordat redactiei YUPPY.

EXCLUSIVITATE: Victoria Christian, fiica celebrului Clive Christian, a dezvaluit o parte din lumea magica a parfumurilor de lux in cadrul unui interviu acordat redactiei YUPPY.

Clive Christian este un nume cu rezonanta de “regalitate britanica”. Designer de obiecte de lux, mobila si decoratiuni interioare, Clive Christian a fost fascinat de istoria "Crown Perfumery", o casa britanica de parfumuri fondata in 1872, pe care a si cumparat-o in 1999, implicandu-se total in procesul de creatie. A lansat trei parfumuri (No.1, X si 1872) in versiuni pentru ambele sexe.

Ingredientele rare, exotice, lipsa obstacolelor financiare, traditia in parfumerie de peste un secol, pasiunea pentru opulenta, perfectionismul si abilitatea de identificare cu fiecare client caruia Clive i se adreseaza s-au imbinat cu succes pentru a crea o reteta unica a luxului. Clive spune despre esentele sale ca nu au competitie in categoria lor: “Competitia pentru parfumul meu este o geanta Prada”.

Designerul nu vorbeste despre ingrediente, insa dezvaluie ca si-a dorit foarte mult sa combine metodele traditionale ale parfumeriei cu altele noi, neconventionale, intr-o zona in care si-a propus sa experimenteze si sa atinga apogeul rafinamentului si al complexitatii.

In continuare, va prezentam interviul cu Victoria Christian, fiica cea mare a designerului Clive Christian si purtatorul de cuvant al companiei de parfumuri de lux:

YUPPY: Cum s-a nascut pasiunea dvs. pentru parfumuri si cand ati inceput sa creati esentele care va poarta numele?

Victoria Christian: La varsta de 4 ani am descoperit impreuna cu tatal meu o sticluta cu parfum originala Crown Perfumery, “uitata” timp indelungat la resedinta noastra din Anglia. 20 de ani mai tarziu, tatal meu a reactionat la situatia de declin a casei Crown, prin implicarea in afacerile acesteia. Daca astazi compania Clive Christian este reprezentativa pentru luxul britanic, se intampla pentru ca tatal meu nu a dorit sa asiste la decaderea casei Crown, al carei simbol era coroana regala britanica. In 1999 Clive a cumparat casa de parfumuri si a creat No.1, cel mai scump parfum din lume.

YUPPY: Ce inseamna procesul crearii parfumurilor pentru dvs.? Gasiti pur si simplu inspiratie in anumite momente sau lucrati metodic?

Victoria Christian: Crearea unui parfum cu note individuale nu este ceva ce Clive Christian ofera ca parte a unei colectii. Pentru ca esentele noastre sunt bazate pe concentratii puternice de arome pure, experienta senzoriala creata de acestea difera in functie de personalitatea fiecarui client. O singura picatura de parfum are incredibila calitate de a se 'topi' in pielea celui care il poarta, dezvaluind nuante unice, care, desi se modifica, nu se pierd.

In ceea ce ma priveste, as ezita sa investesc intr-o aroma personala, cunoscuta fiind evolutia organismului uman de-a lungul timpului, evolutie care influenteaza fara doar si poate perceptia aromelor la nivelul pielii.

Sugestia mea ar fi sa creezi initial ambalajul in care va fi pastrata aroma care te defineste. La acest capitol, Clive Christian exceleaza - am creat deja sase tipuri de sticlute cu parfum, pentru clientii din lumea intreaga. Clive a imaginat ambalaje de lux, in diverse forme: microfon, pantof pentru fotbal, statueta Oscar etc., toate umplute cu cel mai scump parfum din lume, No.1. De exemplu, pentru Sir Elton John au fost concepute doua sticlute-pereche, pentru evenimentul caritabil “White Tie and Tiara” din Anglia, iar pentru regina Elisabeta a II-a a fost creata o sticluta din diamant in forma de tiara, cu ocazia aniversarii a 50 de ani de domnie.

Primul pas in crearea parfumurilor personalizate este, deci, ca designerul sa descopere si sa inteleaga modul in care clientul isi imagineaza aroma care il reprezinta. Apoi, prin colaborare continua, se ajunge si la realizarea ambalajului, pentru modelarea cristalului fiind necesare opiniile si aprobarea cumparatorului. Intregul proces poate dura intre sase luni si doi ani, in functie de timpul petrecut de noi in incercarea de a exprima cat mai bine ideile tale. Pretul unui parfum personalizat incepe de la 50.000 de euro, iar suma finala este direct proportionala cu numarul diamantelor, safirelor, rubinelor si perlelor utilizate pentru designul impus.

YUPPY: Care sunt criteriile sortarii si imbinarii ingredientelor pe care le utilizati?

Victoria Christian: Pur si simplu utilizam tot ce poate fi mai bun pentru crearea tuturor parfumurilor semnate Clive Christian.

YUPPY: Care este filozofia dvs. in privinta utilizarii substantelor sintetice in parfumuri?

Victoria Christian: De multe ori ingredientele sintetice ofera interpretari pozitive notelor principale. Amestecurile sintetice sporesc consistenta parfumului si ii asigura totodata note specifice, avand in vedere ca aromele naturale se supun evident legilor naturii. In mare parte, insistam pe “laitmotivul” ingredientelor ca atare si utilizam concentratii pure, pentru ca efectul sa fie maxim la contactul cu pielea.

YUPPY: Care este cel mai extravagant ingredient pe care l-ati folosit pana in prezent?

Victoria Christian: Vanilia tahitiana pe care o adaugam in continutul No.1, atat pentru versiunea feminina, cat si pentru cea masculina. Vanilia insasi a fost descoperita in Mexic in anul 1520, insa cea mai nuantata varianta a acesteia se gaseste in Tahiti. Pastaile sunt culese si supuse unui proces de fermentare timp de aproximativ sase luni, pana cand devin mai consistente si se cristalizeaza. Rezultatul final este o aroma delicata de vanilie pura, diferita, mult mai placuta, decat mirosul foarte dulce la care probabil ne gandim cu totii.

YUPPY: Stim ca ati calatorit mult si probabil ati colectionat o serie de amintiri olfactive inedite. Doriti sa ne dezvaluiti cateva dintre acestea?

Victoria Christian: Simtul olfactiv este atat de important, atat de capabil sa creeze amintiri durabile... Am pastrat sticlute in miniatura ale tuturor parfumurilor pe care le-am mirosit si despre care pot spune ca sunt speciale pentru mine. Din cand in cand deschid aceste sticlute si imi rezerv cateva clipe pentru a simti aromele pe deplin, asa cum stiu ca merita. Parfumurile sunt asemenea unor fotografii dintr-un album, dar mult mai expresive. In afara parfumurilor, amintirile mele favorite sunt legate de verile petrecute in Grasse, sudul Frantei, unde pot simti aerul curat in care se impletesc arome diverse, care apoi ma inspira pentru crearea parfumurilor. Pentru mine, cea mai frumoasa mireasma este cea a “ambrettei”, usoara, condimentata, incantatoare!

YUPPY: Care este parfumul dvs. preferat din propria colectie?

Victoria Christian: Desi garderoba mea contine toate cele sase parfumuri Clive Christian si momentan port No.1 pentru barbati, prefer versiunea feminina a parfumului X. X este un parfum exotic, a carui nota de baza este iasomia egipteana, culeasa de pe malul Nilului la apus. Se spune ca iasomia era aroma favorita a reginei Cleopatra, pe care a folosit-o si in ziua calatoriei initiate pentru a-l cunoaste pe Antoniu. Se pare ca acesta a fost fascinat de mirosul parfumului ei, chiar inainte ca regina sa se apropie, gratie brizei care a purtat aroma spre el. Este una dintre cele mai frumoase povesti de dragoste ale tuturor timpurilor, iar X este parfumul care isi propune sa o reactualizeze in mintea fiecarei persoane care il poarta.

YUPPY: Daca ar fi sa creati un parfum care sa reprezinte chintesenta Clive Christian, cum ar fi acesta?

Victoria Christian: As spune ca parfumul a fost deja creat. No.1 reprezinta crema parfumurilor de lux. Editia este limitata la 1000 de sticlute si poarta semnatura de aur Clive Christian.

YUPPY: Daca ati putea schimba un singur lucru in trecutul dvs., care ar fi acesta?

Victoria Christian: Simt ca ma numar printre norocosii care pot spune cu certitudine ca nu ar schimba nimic in trecutul lor. Cu toate acestea, ca majoritatea oamenilor care traiesc “pe graba”, mi-ar placea sa am mai mult timp pentru “a mirosi trandafirii” - cum obisnuim sa spunem in U.K.

YUPPY: Ce asteptari credeti ca au astazi barbatii si femeile de la un parfum?

Victoria Christian: Clive Christian a incercat sa imprime note aparte, de lux, parfumurilor actuale, dupa ce a observat ca foarte multe esente respecta un tipar universal si nu sunt durabile. Astazi, exista trei aspecte importante la un parfum:

- exclusivismul - o aroma care se distinge si care nu poate fi produsa oricum, oriunde
- calitatea - o aroma durabila, care interactioneaza perfect cu pielea
- factorul “WOW” - o aroma fabuloasa, care starneste imediat reactii si se potriveste excelent cu personalitatea celui care o poarta.

YUPPY: Exceptand costul, prin ce se deosebeste cel mai scump parfum din lume de alte parfumuri de lux?

Victoria Christian: Parfumurile Clive Christian vorbesc de la sine. Costul face intr-adevar diferenta, insa, asa cum Clive nu si-a impus restrictii in privinta bugetului alocat crearii celui mai scump parfum din lume, clientii nostri nu se gandesc ca ar putea plati mai putin pentru ceva realmente incomparabil. Ingredientele rare si calitatea creatiei in sine fac acest produs... the best that money could buy.

In data de 8 noiembrie 2007 Clive Christian a primit premiul Guinness World Record pentru crearea celui mai scump parfum din lume, No.1.

Interviu realizat de Alina Boicu

Click pentru a vedea articole asemanatoare:

1. Parfum: povestea aromelor rafinate
2. Unic in Romania: Prima parfumerie de lux
3. Rafinament, non-culoare si un trecut plin de suspiciuni


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.