Ieri s-a lansat primul centru de inchiriat biciclete din Bucuresti, printr-un mars al bicicletelor de toate felurile prin centrul Capitalei.

Asociatia MaiMultVerde si UniCredit Tiriac Bank au lansat ieri primul centru de inchiriat biciclete din Bucuresti. Proiectul, sprijinit de Universitatea Bucuresti, a fost lansat printr-un mars al bicicletelor de toate felurile prin centrul Capitalei.

La eveniment au participat Primarul General Sorin Oprescu, europarlamanetarul Daciana Sarbu, Lucian Mandruta, Florin Grozea (HI-Q) si peste 100 de biciclisti sustinatori ai proiectului. Ghidat de „gazdele” sale, Dragos Bucurenci, Directorul MaiMultVerde si Rasvan Radu, Presedintele UniCredit Tiriac Bank, marsul a pornit de langa Ateneul Roman spre Facultatea de Drept, unde se afla sediul Cicloteque (Bd. Kogalniceanu nr. 36-46).

Sorin Oprescu, Primar General al Municipiului Bucuresti, a declarat: „Ma aflu aici intrucat cred cu tarie in initiative de acest fel, cred cu tarie ca si Bucurestiul poate fi un oras al bicicletelor. Sunt convins ca oricine, indiferent de varsta si de ocupatie poate alege sa mearga cu bicicleta si va promit ca vom face lucruri in directia aceasta. Va felicit si va rog sa ma considerati, si astazi si in alte ocazii, un prieten si un sustinator al dumneavoastra.”

Alaturi de cei veniti pe bicicletele proprii si de cei care au pedalat pe bicicletele Cicloteque, la mars s-au remarcat si cateva aparitii originale: biciclete de tip „chopper” sau bicicletele de familie cu patru locuri. La sosire participantii au asistat la o conferinta de presa, urmata de un bufet eco.

„Cu cat vor fi mai multi biciclisti pe strazi, cu atat mai sigur va fi mersul pe bicicleta prin Bucuresti. Sunt convins ca, odata cu formarea unei mase critice de biciclisti in Bucuresti, vor aparea si pistele, iar soferii se vor obisnui sa ne ia in seama.”, a declarat Dragos Bucurenci, Director, Asociatia MaiMultVerde.

Cicloteque se va deschide pentru public din 1 august, punand la dispozitia doritorilor un parc velo de 100 de biciclete. Centrul va fi deschis in fiecare zi a saptamanii, intre orele 8:00-22:00 (luni-vineri), respectiv 10:00-22:00 (sambata si duminica). Bicicletele vor putea fi inchiriate exclusiv pe baza unui abonament anual in valoare de 100 RON (50 RON pentru studenti), la care se adauga o taxa de 2 RON / h (1 RON / h pentru studenti) la fiecare inchiriere. De asemenea, abonatii pot opta pentru alte doua variante de inchiriere: 10 RON pentru 12 h (5 RON pentru studenti), respectiv 20 RON pentru 24 h (10 RON pentru studenti).

Citeste si:
Agri Trade Summit 2024, cel mai complex eveniment din România...
Agri Trade Summit 2024, cel...

Pentru a asigura un rulaj cat mai mare, abonatii sunt rugati sa nu retina o bicicleta mai mult de trei zile. Pentru inceput bicicletele vor putea fi inchiriate si aduse inapoi doar la sediul Cicloteque, urmand ca in viitor proiectul sa se dezvolte prin marirea parcului velo si deschiderea mai multor puncte de unde vor pot fi luate / returnate bicicletele. Mai multe detalii sunt disponibile pe pagina oficiala Cicloteque.

Tot incepand din august, biciclistii din oras isi vor putea putea parca bicicleta in standurile special amenajate in cadrul proiectului Cicloteque. Standurile sunt amplasate la principalele centre universitare (Facultatea de Litere, Facultatea de Drept, Politehnica Electronica – Leu, Politehnica Automatica – Rectorat, ASE Moxa, ASE Agronomie), la sediile UniCredit din Strada Ghetarilor si din Piata Charles de Gaulle, la Carturesti Verona si la sediul organizatiei Copacul de Hartie (Str. Domnita Ruxandra nr. 15).

Citeste si:
Primul oraș din România care are un sistem de biciclete smart
Primul oraș din România care...

Proiectul Cicloteque

Problema

Traficul rutier excesiv este cea mai mare sursa de poluare in capitala. In fiecare luna, in Bucuresti se produc 273 de tone de praf si 125 de tone de plumb, aproape toate provenind de la traficul rutier. Astazi, in Bucuresti circula zilnic cca 1.500.000 de autovehicule, incluzandu-le pe cele de tranzit sau folosite in aprovizionare. Aproximativ 30% dintre autovehicule circula folosind benzina cu plumb, combustibil extrem de nociv, interzis de Uniunea Europeana. In cazul expunerii la concentratii ridicate, particulele de plumb si alte metale aflate in suspensie pot afecta sistemul nervos, functiile renale, hepatice, respiratorii. Dintr-o problema de disconfort zilnic, traficul excesiv si poluarea cauzata de acesta se transforma treptat intr-o amenintare la adresa sanatatii populatiei.

Citeste si:
Barna: „Prima mașină mi-am cumpărat-o cu câțiva bani câștigați...
Barna: „Prima mașină nouă...

Solutia

MaiMultVerde, organizatie neguvernamentala, non-profit, de protectie a mediului si UniCredit Tiriac Bank, subsidiara bancara din Romania a UniCredit Group, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata europeana a serviciilor financiare, propun o solutie directa de transport alternativ pentru a reduce emisiile cauzate de traficul rutier: deschiderea centrului de inchiriat biciclete Cicloteque accesibil publicului cu incepere de la 1 august. La 10 kilometri parcursi, o bicicleta va reduce dioxidul de carbon pe care l-ar fi emis un autovehicul pe aceeasi distanta cu 1500 de grame. Folosirea bicicletei ca mijloc de transport alternativ pentru deplasarea in oras este deja o masura adoptata eficient in foarte multe capitale europene. Din dorinta de a se ralia la standardele Uniunii Europene, Bucurestiul a pasit de curand pe acelasi drum: exista deja piste speciale pentru biciclete pe multe dintre marile artere bucurestene, iar proiectul va continua. Primul pas a fost facut, insa drumul care trebuie parcurs pana la adoptarea in masa a mijloacelor de transport alternativ este lung si anevoios si are nevoie de cat mai multi suporteri.

Citeste si:
JTI lansează Ploom X în România
JTI lansează Ploom X în România

Rasvan Radu, Presedinte, UniCredit Tiriac Bank a declarat: „Ne implicam in acele proiecte care sa ne mobilizeze si pe noi si pe cei din jur, in egala masura, care sa ne confirme ca putem sa ne schimbam stilul de viata si perceptiile despre societate, facandu-ne tuturor un bine. Proiectul Cicloteque propune tocmai o asemenea schimbare de stil de viata, benefica si pentru Bucurestiul sufocat de trafic, si pentru cei care vor veni in urma noastra.”

Obiectivele proiectului Cicloteque

Pe termen mediu (1-3 ani)

1. dezvoltarea centrului astfel incat sa devina auto-sustenabil incepand cu anul 2009
2. deschiderea de noi centre si standuri similare in anii urmatori (un nou centru pe an)
3. cresterea parcului velo si a numarului de utilizatori cu 100% in fiecare an

Pe termen lung (3-5 ani)

1. afirmarea mersului pe bicicleta ca principal mijloc de locomotie pe distante scurte
2. extinderea serviciului in alte orase
3. extinderea infrastructurii pentru biciclete prin continuarea parteneriatului cu municipalitatea
4. transformarea serviciului de inchiriere in serviciu de utilitate publica, complementar retelei de transport in comun.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.