Indiferent de pozitia pe care o ocupati in cadrul unei companii, se poate intampla sa va confruntati cel putin o data cu ideea de a va schimba job-ul.

Indiferent de pozitia pe care o ocupati in cadrul unei companii, se poate intampla sa va confruntati cel putin o data cu ideea de a va schimba job-ul.

Astfel, demarati cu identificarea potentialelor pozitii care ar putea oferi un spectru motivational corespondent competentelor prezente acumulate – intr-un cuvant: prospectarea pietei de munca.

Dupa o analiza acuta a valentelor implicate de job-urile pentru care va doriti sa aplicati, trebuie sa nu uitati ca unele dintre acestea pot fi mituri si altele realitati. Exista, insa, strategii pe care le puteti folosi pentru ca din aceasta cautare sa rezulte o realitate ancorata in prezent, mai exact avantaje si dezavantaje ale job-ului.

Urmeaza perioada de sustinere a interviurilor si filtrarea informatiilor primite de la compania angajatoare. De foarte multe ori, anumite pozitii imbraca caracteristicile ideale, tocmai pentru a ridica rata acceptarii de candidat a postului vacant.

Aceasta transpunere a unui job cu implicatii firesti intr-o pozitie care promite perspective imediate traduse in evolutie rapida nu face decat sa creeze o discrepanta demotivanta intre asteptarile candidatului si aplicabilitatea postului acceptat.

Intr-o astfel de situatie, inevitabila este lipsa de sincronizare intre ce i s-a transmis candidatului respectiv la interviurile de angajare si cu ce se confrunta in realitate: nu numai diferente legate de brand-ul companiei, ci chiar diferente majore legate de pozitia in sine, cum ar fi complexitatea sarcinilor trasate, responsabilitati, perspective, etc. Astfel, un element definitoriu ramane cultura organizationala si politicile interne care, uneori, datorita neconcordantelor dintre sistemele de valori ale companiei si cele personale, pot cauza transformarea unui job deosebit in unul extrem de dificil.

Citeste si:
Vlad Prioteasa, fondator Gift Idea, ne povestește cum este...
Vlad Prioteasa, fondator Gift...

De aceea, in momentul in care se ajunge in etapa discutiilor preliminare, interviul ar trebui folosit ca metoda de sondare a cat mai multor segmente legate de istoria, dar si cultura organizatiei astfel incat tensiunea aceasta sa poata fi evitata. Si mai mult, inainte de a accepta noul job, este recomadat sa obtineti informatii legate de modul in care organizatia isi trateaza angajatii, daca le ofera suport in a-si dezvolta competentele si talentele, daca are un plan de cariera bine organizat. Daca la final raspunsurile primite se suprapun ca si consistenta peste cele asteptate, inseamna ca s-a conturat o pozitie potrivita.

Inainte de a identifica si mai ales de a accepta un nou job, este bine sa nu uitati un lucru: ce presupune perioda de adaptare la noul job. Pentru un nou angajat aceasta perioada implica atat efortul de a-si dovedi competenta profesionala, cat si efortul de a-si insusi cultura organizationala si de a construi relatiile interpersonale. Pe de alta parte, trebuie sa analizati ce avantaje va aduce jobul actual si in ce masura sunteti dispusi sa traversati o noua perioada de adaptare la un job. Aceasta deoarece schimbarea locului de munca se claseaza in grupa situatiilor cu grad de stres ridicat (90%).

Citeste si:
Top 3 joburi part-time din care poți obține venituri peste medie
Top 3 joburi part-time din...

Articol scris de Madalina Stoica
www.hart.ro

Sursa: eJobs


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.