Povestile de succes nu sunt numai pentru companiile mari, nici numai pentru superstaruri si feti-frumosi.

Acest articol analizeaza cum orice candidat bine intentionat, daca beneficiaza de instrumentele necesare, isi poate croi imaginea proprie menita succesului si cum poate reusi, cu atitudinea potrivita.

Ca si povestile, brandurile nu sunt numai pentru companii deja ajunse antologice, care vin pe buzele tuturor in maximum 5 secunde, ci sunt pentru viata de zi cu zi, pentru fiecare in parte, si la indemana oricui, deoarece brandingul modern nu se mai refera numai la produse.

Brandingul, procesul de a produce un brand, poate fi descris in multe de feluri, dar cel mai bine este definit ca o promisiune, o promisiune ca produsul cumparat are o valoare, ca este mai bun decat toate celelalte asemanatoare, o promisiune care trebuie facuta pentru a atinge succesul. Brandingul este combinatia dintre caracteristicile tangibile si intangibile care fac un brand unic. Prin branding se dezvolta o imagine cu rezultate pe masura asteptarilor.

Brandingul personal, sau auto-brandingul, este esential in dezvoltarea carierei. Acesta defineste cine esti, cat de minunat esti si de ce anume ar trebui sa fi cautat, dar - in special - de ce ar trebui sa fii ales. Brandingul inseamna reputatie, fiind procesul de creare a unui nume, prin care arati ce te diferentiaza de ceilalti. Precum principiul de baza al marketingului este diferentierea pe piata, si in cazul persoanelor brandingul descrie ce te face diferit si cum poti aduce valoare adaugata unei situatii.

Departe de a fi o paralela abstracta, consultantii in Resurse Umane sunt de parere ca un candidat prompt, care stie ce vrea si care are o imagine impecabila, are sanse foarte mari de reusita, deoarece profesionalismul transpare si prin gesturile marunte.

De exemplu, intrebata care sunt primele trei lucruri, in ordine, pe care le observa la un candidat atunci cand il intalneste prima oara, Monica Lacoviste, Manager Search and Selection Department HART Human Resource Consulting, afirma ca este vorba de modul in care strange mana, felul in care sustine privirea interlocutorului sau (comunicare non-verbala) si modul in care este ''aranjat'', aici fiind vorba de imbracaminte, machiaj, stil. Un alt lucru important este dispozitia, starea in care se afla candidatul atunci cand ajunge in fata intervievatorului, fiind urmarit daca se simte confortabil sau nu, cat de relaxat este, cat de emotiv sau de puternic.

Insa brandingul personal trancede dincolo de imagine si este in mare parte ignorat de majoritatea celor care isi cauta de lucru. Acestia lasa faptele sa vorbeasca de la sine si activitatea desfasurata. Cu putina rabdare in prealabil, insa, ei ar putea obtine mai mult, comunicand angajatorului valoarea lor reala, intr-un mod atractiv. Retineti! Daca nu va creati singuri un brand, o imagine, nimeni altcineva nu o va face. Iar daca actualul loc de munca pare sigur si satisfacator, este bine si prudent sa nu va bazati pe asta, ci sa fiti mereu vigilenti. Pentru ca, asa cum afirma si Tom Peters: ''Indiferent de varsta, de afacerea in care se face ca suntem implicati, cu totii trebuie sa intelegem importanta brandingului. Suntem directorii generali, CEO ai propriilor noastre companii: Eu.SRL . ''

Aceasta companie poate fi promovata prin cativa pasi simplu de urmat, insa procesul trebuie sa fie continuu: aduna experienta, training, expune-ti realizarile, promoveaza-te, fii expert in ceea ce faceti, cultiva-ti relatiile cu ceilalti. Tu esti propriul produs, propriul brand, si este astfel esential sa iti formezi din timp mixul de marketing care favorizeaza succesul. Cariera este mai mult decat ceva intamplator si depinde de noi, de fiecare in parte, sa ne gasim vocatia, domeniul in care putem excela.

Articol sustinut de ejobs.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.