Ti s-a intamplat vreodata sa simti ca iti erupe creierul de parca ar fi vulcanul Krakatoa? Sa fii invadat de idei creative si spontane? Asta se intampla cand esti inspirat! Si e minunat. E latura satisfacatoare a marketingului si a lumii publicitatii.

Odata descoperite, ideile valoroase sunt selectate si imbinate in functie de calitatea si cantitatea lor. Dar mai intai trebui sa parcurgi anumite etape, care difera de la om la om.

Iata cateva modalitati:

Uita de munca pentru cateva ore. Ai studiat subiectul, ai discutat cu clientul, cu consumatorii si cu vanzatorii. Ai citit literatura de specialitate si ai analizat paginile de internet pe aceasta tema. Au trecut deja cateva zile sau ore de cand te concentrezi sa gasesti conceptul, dar nu reusesti.

Solutia este sa uiti de toate astea pentru o vreme. Uita de proiect pentru o zi sau macar pentru cateva ore. Du-te la cinema, joaca-te pe calculator sau munceste altceva. Gandeste-te la subiect noaptea, iar a doua zi incepe sa lucrezi din nou.

Lucreaza in diferite spatii. Un Art Director, langa birou, si-a amenajat o mica terasa. E locul in care merge sa mediteze, sa faca schite si sa compuna. Pe tine s-ar putea sa te inspire casa scarii sau un birou gol. Un loc linistit unde sa te poti relaxa si concentra. Se poate si sa preferi locurile aglomerate, zgomotoase sau poate sa asculti MTV intre timp. Trebuie sa descoperi.

Care e locul in care meditezi cel mai usor? Intins pe pat sau pe canapea? Atunci acolo sa mergi!

Iar daca vei fi mustrat de seful tau, recomanda-i aceasta idee si explica-i ca de fapt el te plateste pentru ideile create, nu pentru locul in care le creezi. Ideile iti pot veni la o anumita ora, in orice loc.

Cumpara acel produs. Daca nu l-ai cumparat inca, du-te la magazinul la care in stii ca e distribuit sau suna si pretinde ca esti un posibil cumparator. Investigheaza. Cumpara. Apoi incearca produsul sau serviciul. E posibil sa fii surprins de ideile care iti vor veni dupa ce vei parcurge aceste etape.

Invata sa te inspiri!Discuta despre produs. Ideal ar fi sa ai o muza, o persoana cu care sa discuti si care sa te inspire. E un caz rar, de aceea e suficient sa gasesti pe cineva cu care sa vorbesti despre ideile tale. Poate fi cineva din industria publicitatii, un coleg, directorul sau oricine altcineva care nu are legatura cu publicitatea. Poate sotia, prietenul sau cainele. Ia receptorul si suna-ti mama.

Trebuie sa comunici cat mai mult, prieteneste, normal: "Salut. Uite, lucrez la o reclama pentru un program de calculator care iti permite crearea si trimiterea de emailuri. E un program care identifica vocea. Uite ce ma gandeam. As putea sa..."

Finalizeaza-ti munca. Fa putin Tai Chi sau plimba-te cu bicicleta. E de necrezut cat de creative pot fi exercitiile fizice.

Nu trebuie sa te obosesti prea tare. Ceasul tau biologic are momentele lui de creativitate. Iti vei da seama cand lucreaza cel mai eficient. Esti genul de om care lucreaza mai usor dimineata? Sau poate noaptea tarziu? Descopera si creeaza.


Stimuleaza-ti mintea.
Joaca-te la calculator. Bea doua ness-uri si mananca trei negrese cu ciocolata. Pune mana pe tobe si canta orice. Richard Feynman, fizicianul care a castigat premiul Nobel, e unul dintre cele mai creative si inspirate minti ale secolului 20. Obiceiul lui era sa mearga intr-un club de striptease, sa se aseze la o masa mai retrasa si sa mediteze.

Relaxeaza-te. Relaxeaza-ti muschii. Incepe cu falcile, gatul si continua pana la degetele de la picioare. Respira adanc, iar apoi expira. Incalzeste-ti muschii, danseaza prin camera. Daca nu iti surande ideea, nu-i nimic! Te poti intinde si fixa tavanul. Sau sa tragi un pui de somn.

Daca te simti prea incordat, inseamna ca a sosit momentul in care sa zici "Time out!" Iesi la o plimbare, viziteaza-ti prietenii, distreaza-te. Drogurile si alcoolul trebuie evitate pentru nu te vor ajuta cu nimic. Acelasi lucru e valabil si pentru nicotna si cafeina excesiva.

De obicei, cand simti ca nu evoluezi in munca creativa, inseamna ca nu lucrezi cu informatiile potrivite. Asa ca va trebui sa revii la primele etape, prezentarea succinta si cercetarea surselor de informatii. Daca nu reusesti nici asa, poate ar trebui sa reevaluezi informatiile. Sa le clarifici, sa subliniezi detaliile.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.