Prototipul Monster Sport Suzuki SX4 Hill Climb Special a castigat a 89-a editie a celebrei curse de urcare de la Pike's Peak, stabilind totodata si un nou record de timp pentru parcurgerea circuitului.

Pilotata de Nobuhiro "Monster" Tajima, aceasta versiune speciala Suzuki SX4 a coborat sub mult ravnitul prag de 10 minute, vanat de fiecare competitor care a luat startul in cursa desfasurata duminica, 26 iunie 2011. Imbunatatind cu 10 secunde recordul circuitului, versiunea pentru 2011 a prototipului Suzuki SX4 a oprit cronometrul cursei dupa doar 09:51.278 minute. Recordul anterior era detinut tot de un Suzuki, versiunea pentru Pike's Peak a modelului XL7, sub comanda aceluiasi Nobuhiro "Monster" Tajima.

Prototipul Monster Sport SX4 Hill Climb Special

Performantele prototipului Monster Sport SX4 sunt rezultatele experientei inginerilor Suzuki si Team Monster Sport. Prototipul SX4 pentru 2011 a evoluat considerabil fata de modelul de anul trecut multumita testelor desfasurate in tunelul de cercetare a aerodinamicii detinut de Team Monster Sport. Schimbarile operate au tinut cont de faptul ca circuitul de la Pike’s Peak are acum o zona asfaltata extinsa. Astfel, apendice aerodinamice au fost reproiectate si au redus atat rezistenta opusa de aer la inaintare, cat si efectul de portanta. Drept urmare, mașina a devenit mai stabila si, totodata, a putut sa foloseasca mai mult din potentialul urias al motorului V6, de 3.100 cmc, supraalimentat cu doua turbine. Acest propulsor este creatia Team Monster Sport si dezvolta nu mai putin de 910 CP.

Palmaresul lui Nobuhiro “Monster” Tajima

Legenda lui Nobuhiro Tajima este fondata pe o serie impresionanta de titluri de campion: noua in All Japan Dirt Trial Championship, patru la clasa sa in WRC, doua la clasa sa in Asia Pacific Rally si sapte in “Cursa catre Cer" de la Pike’s Peak.

Ajuns la varsta de 61 de ani, nu da nici un semn de reducere a ritmului. In 2007 a intrat in Cartea Recordurilor pentru ca a stabilit cel mai rapid timp de parcurere a traseului de la Pike’s Peak. Cu timpul de 10:01.408 a doborat recordul detinut pana atunci de pilotul american Rod Millen. Era un record inegalat de 13 ani, pe care Nobuhiro Tajima la imbunatatit la volanul prototipului Suzuki Sport XL7.

De altfel, cariera lui este strans legata de colaborarea cu Suzuki, el fiind fondatorul Suzuki Sports, divizia constructorului japonez dedicata motorsportului, care activeaza din 1986.

Citeste si:
Despre industria producatore de mașini
Despre industria producatore...

In paralel, Tajima detine compania Team Monster Sport, specializata in pregatirea masinilor pentru competitii de cel mai inalt nivel. De aici deriva si porecla lui Tajima, care este supranumit “Monster” (monstrul) inclusiv de catre concurentii sai. Insa un alt argument ar fi si faptul ca victoria la editia din 2011 reprezinta al saselea titlu consecutiv de campion atat la clasa Unlimited, cat si la general, obtinut de Nobuhiro “Monster” Tajima.

Circuitul Pike’s Peak

De la prima cursa organizata in 1916, Pike’s Peak (Colorado, SUA) este scena uneia dintre cele mai extreme competitii din lumea motorsportului. Este dedicata atat automobilelor, cat si motocicletelor, pe care le împarte in 11 grupe. speciale. Cursa de urcare de la Pike’s Peak presupune parcurerea unui traseu de 19,99 km, in care se succed portiuni de asfalt si pietria. Pilotii au de negociat 156 de viraje incadrate de versanti si prapastii. Pe deasupra, notorietatea gradului de dificultate este data si de faptul ca diferenta de altitudine dintre punctele de start si final ale cursei este foarte mare. Mai exact, se porneste de la altitudinea de 2.862 metri si se ajunge la 4.301 metri. Din acest motiv competitia de la Pike’s Peak mai este denumita si “Cursa către Cer”. Urcarea de 1.439 metri duce la rarefierea oxigenului din aer. Astfel, motoarele bolizilor pierd aproximativ 30% din putere, iar reflexele si forta musculara a pilotilor au de suferit considerabil.

Citeste si:
România a produs un număr record de mașini în 2022: peste 509.000...
România a produs un număr...


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.