Citroen nu se joaca si vrea neaparat sa intre in zona premium, la aproape toate nivelurile. Si deja a reusit.

Recunosc faptul ca am avut indoieli cand francezii au anuntat ca, pe langa modelele normale, vor veni cu o gama paralela, dar premium, sub brndul DS. Dar apoi am testat modelul DS3 si am inceput sa-i cred.

Curand, va veni in Romania si noul DS4, adica versiunea premium a modelului C4, daca-i putem spune asa, cea care va tine locul fostului C4 Coupe.

Iar acum, crema cremelor. Noul Citroen DS5, o bijuterie de masina, care m-a lasat cateva secunde fara glas, mai ales cand am vazut interiorul. Teoretic, Citroen DS5 este o versiune premium a modelului C5, daca ar fi s-o judecam dupa nume. Practic, nu e chiar asa, este cam intr-o liga proprie.

De fapt, dimensiunile sunt unele compacte, DS5 este sensibil mai scurt decat berlina C5. Designul este insa unul care va face senzatie. Un fel de break, putin mai inalt, daca te uiti doar la silueta, poate nu-ti spune mare lucru. dar daca te uiti la detalii, lucrurile stau complet diferit. Au lucrat fancezii la masina asta cu tot ce pot ei in materie de design. Gemaul suplimentar din fata portierei fata, spoilerul ultrasofisticat, farurile care arata intr-un mare fel, jantele… tot “spune” premium si.. moda. Mie asta imi inspira, o masina desenata de designeri auto si vestimentari.

Priviti cu atentie interiorul. Nu conteaza daca va place stilul francez, plansa de bord arata in as afel incat clar ai vrea sa petreci ceva timp butonand pe acolo. Volan cu “fund” plat, schimbator stilizat si un “iDrive” (ii putem spune asa??) inconjurat de butoane si ele stilizate la maxim. Va fi o experienta, clar, sa te acomodezi cu interiorul asta. La cum vad eu din poze, s-ar putea ca egonomia sa fi fost lasat pe planul 2, cel putin asa pare dupa aranjarea unor butoane, dar o sa ma lamuresc cand voi conduce masina, peste niste luni..

Motorul anuntat doecamdata este sistemul diesel-hibrid, numit de PSA Hybrid4, adica 200 CP pe puntea fata si punte spate antrenata de un motor electric (deci capacitati 4×4), plus posibilitatea de rulare doar pe baza motorului electric, pe distante scurte, in oras.

Citeste si:
Test drive Citroen C4 X electric - Pată de culoare
Test drive Citroen C4 X...

Va las cu galeria foto, dar spuneti-mi sincer cum vi se pare. sa nu nea gandim la pret deocamdata (va fi unul usor ametitor).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.