General Motors Heritage Center este locul care gazduieste intreaga istorie a grupului american.

Muzeul cuprinde automobile de colectie si documente istorice.

Intr-o cladire obisnuita din cadrul Centrului Tehnic General Motor, exista un ansamblu despre care putini oameni din afara GM stiu. Este vorba despre GM Heritage Center, un muzeu care contine documentele istorice ale companiei si masini de colectie.

Dupa ce producatorii isi dezvaluie conceptele in cadrul saloanelor auto, masinile mai ruleaza cel mult un an sau doi, facandu-si aparitia la evenimente mai mici sau mari, iar apoi dispar din senin. Cateodata cele mai memorabile masini apar dupa cativa ani cu ocazia unor celebrari istorice. Altele sunt trimise la casat, trimise colectionarilor sau depozitate intr-un showroom prafuit.

Acum cativa ani GM Heritage Center a devenit oficial un loc special pentru colectionarea "istoriei". Muzeul nu este deschis decat angajatilor GM si familiilor acestora si de cateva ori in cursul anului cu ocazia evenimentelor speciale.

Intreaga colectie consta in 800 de vehicule, dar suprafata disponibila pentru muzeu nu poate gazdui decat 200 de automobile. Colectia este inlocuita periodic, unele vehicule fiind imprumutate altor muzee sau trimise la evenimente speciale.

Un aspect important al istoriei GM regasit in colectie este competitia. Printre Cadillac-uri sta ascunsa prima generatie NorthStar LMP care a concurat la Le Mans in 2000 si 2001. Alaturi este parcat un Corvette GTP din anii '80 care a concurat in IMSA impreuna cu un Chevy Beretta GTU. Nu lipsesc nici doua masini participante la celebra cursa Indy: un Chevrolet Ilmor CART din '80 si un Oldsmobile.

Simple automobile de productie dar de colectie sunt si ele prezente la Heritage Center: un Vega si primul exemplar Saturn Sky, produs. Colectia cuprinde si motoare foarte puternice: un propulsor Lotus LT-5 care a echipat Corvette ZR-1, un motor V16 si unul V12 produse de Cadillac in anii 30.

O colectie Corvette nu avea cum sa lipseasca, cel mai vechi exemplar prezent, fiind un coupe argintiu din 1963. In ultima jumatate de secol Corvette a cochetat cu ideea unui motor pozitionat central, in spatele masinii. Mai multe astfel de concepte se "odihnesc" la Heritage Center, printre care si CERV III. Al treilea Corvette Experimental Research Vehicle (CERV) a fost construit de Lotus si a fost echipat cu un sistem de suspensie activa.

Autor: Bogdan Mirica
Sursa: automarket.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.