Expozitie spectaculoasa in cadrul unui eveniment exclusivist.

Audi a participat la Design Miami/ 2006 - reuniune mondiala pentru colectarea, prezentarea, discutarea si crearea designului, ca sponsor exclusiv pentru domeniul auto. De aceea, Audi a prezentat ansamblul "R8 Ignition", in care au dezvaluit miezul noului model sport, Audi R8.

In perioada 7-10 decembrie, cei mai influenti designeri, proprietari de galerii, specialisti si colectionari s-au intalnit in "Miami Design District" pentru a evalua the cele mai recente tendinte din lumea designului. Pentru o lunga perioada de timp, Miami a fost una din metropolele care au trasat tendintele si "Design Miami/ 2006" a devenit unul din punctele de atractie pentru cei mai renumiti designeri.

Foarte multa vreme, Audi a fost recunoscuta ca fiind marca ce a stabilit tendinta in designul automobilelor. R8, primul model cu motor central al marcii, este un prim exemplu, care ilustreaza modul in care va arata designul viitoarelor masini sport prin contrastul dintre suprafetele line si cursive, pe de-o parte, si eleganta si tehnologie, pe de alta parte.

Audi a facut un pas in plus cu ocazia "Design Miami/ 2006" prin prezentarea "R8 Ignition". "Noile automobilele sport vor deveni parte integranta a peisajului de design si a artei prin prezentari care exprima sportivitatea modelului - in cea mai pura forma a ei -, intr-un mod artistic si sofisticat", declarat Walter de'Silva, director de design pentru grupul de marci Audi.

"A fi progresist inseamna competenta in inovatii - in termeni de tehnologie si pionierat in design. Audi utilizeaza aceste calitati pentru un efect pronuntat si le comunica cu mare efect, chiar si in randul cunoscatorilor de design si arta", a comentat Ralph Weyler, membru al Consiliului de Administratie, director de marketing si vanzari la AUDI AG.

Momentul in care puterea a fost creata

Localizata in foaierul Cladirii Moore, Audi si-a prezentat abordarea progresista la Miami: prin demonstratia "R8 Ignition", incorporata in constructia de forma unui timbru a unui vechi depozit, noul Audi R8 s-a metamorfozat de la un obiect de design perfect intr-un unicat artistic.

Aprinderea, "big bang" al dinamismului, momentul in care puterea a fost creata si transformata in miscare - acestea au fost temele ansamblului ce a masurat zece metri inaltime. A simbolizat dinamismul modelului R8, prezentat cu ocazia Salonului Auto de la Paris: sageti de forma lacrimilor au tintit spre masina sport de culoare argintie, prin incapere, exprimand miscarea si viteza, mesajul transmis fiind despre puterea automobilului.

R8 este piesa centrala si celula dinamica a acestui ansamblu special, cu o suprafata de 64 metri patrati. Gratie dimensiunilor - foarte mult a contat inaltimea pavilionului expozitional -, au existat perspective si unghiuri noi pentru vizitatori, din orice pozitie convenabila. O perspectiva neobisnuita a fost oferita de imaginea modelului R8, vazut de la etajul al treilea. "Inima" masinii sport a putut fi vazuta prin capota de sticla, motorul cu opt cilindri, destinat vitezelor mari, care ofera 420 cai-putere.

"In jurul noii masini supersport de la Audi am creat o structura inconfundabila, care a garantat ca toti vizitatorii au fost fascinati de R8", a declarat Bernhard Neumann, director pentru expozitii internationale la AUDI AG, impesionat de sculptura ce a fost conceputa in colaborare cu Mutabor, marca renumita in design, si cu firma de arhitectura Schmidhuber & Partner. BAUHOUSE, VJ din Berlin, a dezvoltat un montaj de sunete speciale pentru latura acustica a expozitiei.

Ambra Medda, director si cofondator, a spus: "Design Miami/ 2006 a avut onoarea ca Audi sa fie printre expozanti si, totodata, unic partener auto. Compania Audi a fost mereu dedicata explorarii si utilizarii designului, ceea ce a fost in deplin acord cu principiile si spiritul Design Miami/. Suntem incantati ca am lucrat cu Audi si ca am avut 'R8 Ignition>> la Design Miami/ 2006".

Miami - o metropola ce stabileste tendinte

In ultimii ani, Miami a devenit unul din polii scenei internationale a artei si ai culturii designului. Un intreg district din partea de nord a zonei centrale - la doar zece minute distanta de South Beach - este cunoscut sub numele de "Design District". Si are toate motivele, din moment ce ultimul deceniu a dus la schimbarea fostei zone - una trista, intunecata - intr-un paradis al designului, colorat si creator de tendinte. Astazi, peste 100 de galerii si showroom-uri atrag artisti si designeri din lumea intreaga, la care se adauga - bineinteles - clientii interesati de arta si design.

Din 2002, Florida - sau mai bine spus orasul ce stabileste tendintele in peisajul artei - s-a imbogatit cu "Art Basel Miami Beach". Dorita - initial ca o reproducere dupa renumita expozitie de arta din Elvetia, "ABMB" a demonstrat ca este la acelasi nivel cu originalul din Basel in materie de importanta si atractivitate: la inceputul lunii decembrie, peste 200 de galerii au prezentat 1.500 de artisti la numeroase expozitii si petreceri.

In acelasi timp, creatorii si entuziastii designului inovator au descoperit ca Miami este un cnetru important pentru targuri si expozitii: evenimentul geaman pentru "ABMB", intitulat simplu "Design Miami/ 2006", a fost gazduit in perioada 7-10 decembrie. Aceasta demonstreaza ca scena internationala priveste Miami ca unul din punctele majore pentru ideile noi de pe taramul designului interior, al evenimentelor lifestyle, al mobilierului si accesoriilor, precum si al designului de produs. In termeni de importanta artistica, vlastarul de expozitie neconventionala a depasit originalul, "Art Basel Miami Beach", in doar al doilea an de organizare.

Audi ca parte a peisajului de design

Audi a fost primul producator din industrai auto care s-a numarat printre expozantii de la Miami, unde ansamblul "R8 Ignition" a fost preznetat, cu noua masina sport Audi R8 ca tema principala. "Am venit la 'Design Miami/ 2006>> cu un exponat extraordinar in cadrul acestui context incredibil, ca element al scenei designului international", a spus Bernhard Neumann, director pentru expozitii internationale in cadrul AUDI AG, explicand semnificatia evenimentului.

Spre deosebire de majoritatea companiilor care functioneaza numai ca parteneri financiari la evenimente de acest gen, marca celor patru inele a dorit sa contribuie cu ceva spectaculos si la partea de creatie. La editia 2006 a Anualei de Design de la Frankfurt, Audi a fost singurul producator de automobile prezent la eveniment. Si la Miami, Audi a creat senzatie prin conceptul neobsnuit cu care s-a prezentat: standul expozitional a fost precum un imens hangar pentru noul Audi TT Coupe. "In special TT, ca imagine a designului si superlativ al tehnologiei, face parte din lumea designului tot atat de mult ca si din cea a industriei auto", a declarat Bernhard Neumann.
Aceasta idee progresista a fost continuata de constructorul auto din Ingolstadt la "Design Miami/ 2006" intr-un mod si mai impresionant: "Conceptul a fost: o masina exceptionala la un expozitie exceptional. Solutia a fost, deoportiva, un ansamblu de exceptie care sa uneasca, prin formele sale, automobilul si evenimentul." Acesta a fosttelul proiectului, asa cum l-a definit Neumann.

Despre Design Miami

Design Miami/ este o intrunire mondiala a colectionarilor, a expozantilor, a pasionatilor si a creatorilor din lumea designului. Cu evenimente anuale, fiecare avand durata de o saptamana, prezentate in conexiune cu expozitia Art Basel de la Miami (Florida) si Basel (Elvetia), Design Miami/ reuneste cei mai importanti comercianti, designeri, colectionari, curatori si critici, cu dorinta de a aniversa si a explora limitele mereu in schimbare ale designului.

Sursa: masini.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.