Italienii de la Pirelli vor monta cipuri si senzori in pneurile proprii pentru a monitoriza conditiile de rulare a cauciucurilor.

Daca aveati impresia ca electronica a invadat toate partile masinii dumneavoastra, italienii de la Pirelli tin sa va contrazica asteptarile. Celebra companie producatoare de pneuri dezvolta in aceste luni un sistem de integrare a unui pachet de senzori in pneuri pentru ca seturile de cauciucuri sa se transforme cat mai rapid in "cyberpneuri".

Circuitele electronice care urmeaza sa fie incluse in masa cauciucurilor vor informa soferul de absolut toate evenimentele care se petrec in viata gumelor de rulare, senzorii fiind atasati unei memorii virtuale care stocheaza non-stop informatii pretioase legate de acestea. Printre datele pe care pachetul de senzori va fi in masura sa le ofere se numara varsta soselei pe care se ruleaza si apropierea de eventuale pericole cum sunt poleiul sau zapada pe carosabil.

Pe langa simplele alerte catre cel de la volan, italienii studiaza posibilitatea ca senzorii sa lucreze foarte strans cu sistemele importante ale masinii pentru ca acestea sa fie puse "in garda" in caz de pericol. O alta utilizare eventuala a sistemului respectiv este cea de memorare a kilometrilor efectuati cu un pneu Runflat dupa ce acesta a cedat. In cazurile reale, cunoasterea cu exactitate a acestei distante este practic imposibila. Sistemul electronic pentru pneuri a fost gandit si dezvoltat de o echipa condusa de Leonardo Fioravanti, acelasi inginer care a creat plafonul amovibil de pe Ferrari 575 Superamerica.

O alta inovatie Pirelli aflata in curs de cercetare este X-Pressure, un sistem care dispune de diferite moduri de alertare a soferului in cazul pierderii presiunii din pneuri. In aceste sens exista X-Pressure Optic, care face ca valva sa emita o lumina rosie in cazul in care aerul "scapa" prin canalul de inductie si X-Pressure Acoustic, care il informeaza printr-un sistem radio pe sofer de eventualele pierderi de presiune. Cel mai avansat sistem este insa X-Pressure Acoustic Blue, prin care inovatia Pirelli utilizeaza tehnologia Bluetooth pentru a-i informa pe soferi prin telefon despre scaparile de aer din pneuri.

Autor: Mircea Mester
Sursa: automarket.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.