Aproape 110.000 cai putere si 7.600.000 Newton-metru. Acestea sunt cifrele celui mai puternic motor diesel fabricat vreodata, utilizat la propulsarea navelor.
Numele Wartsila-Sulzer RTA96-C nu va spune multe. Ei bine, este vorba de cel mai puternic motor diesel construit vreodata.
Este vorba de fapt de un propulsor turbodiesel in doi timpi disponibil in versiuni de la 6 la 14 cilindri in linie si este folosit pentru motorizarea navelor maritime, mai exact a transportoarelor imense de containere de marfa.
Cateva date tehnice: 1.820.000 cmc cilindree unitara. In aceste conditii, cilindreea totala a versiunii cu 14 cilindri este de 25.480 de litri. Puterea maxima a acestei versiuni ajunge la (tineti-va bine!) 108.920 de cai putere, in timp ce cuplul maxim este de 7.6 milioane Nm. Regimul de turatii al cuplului maxim este de 102 rpm, acelasi ca in cazul puterii. Masa: 2.086 tone. Trecand la cifrele consumului de combustibil, vorbim de un consum mediu de 6000 de litri/ora, vorbim de unul dintre cele mai eficiente motoare din lume (randamentul sau total fiind de 50%).
Un articol de Mircea Mester
Sursa: automarket.ro
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Cum să-ți planifici lista de cumpărături pentru o dietă echilibrată? Ponturi...
Sursa: kudika.ro
-
Premierul Belgiei: Mai mulți membri ai Parlamentului European au fost plătiți...
Sursa: wall-street.ro