In fata noii ALFA ROMEO 159, barbatii transpira putin pe piept. COSTIN GIURGEA a vrut sa afle ce efect are masina asupra femeilor. Iar TUDOR BRATU a privit si a completat.

DE FAPT, EFECTUL DESPRE care vorbim si pe care aceasta masina il provoaca femeilor poate fi resimtit cel mai corect de barbati, desigur. Desi exista femei care declara ca botul este prea agresiv si evoca mult prea mult farmecul triunghiului originar, deci ca nu le place, nimeni nu poate rezista farmecului irezistibil de Alfa.

Si chiar daca exteriorul poate primi minusuri din aceste motive de neinteles pentru un barbat al carui sistem hormonal functioneaza in parametri, interiorul impecabil ingenuncheaza cu o fermitate dureros de placuta orice femeie naravasa.

Alfa 159 este raspunsul italienilor ca se poate. Nu stim exact ce, dar stim sigur ca se poate. Aceasta masina, desi pare un simplu model 156 evoluat mult spre bine este, de fapt, complet noua. De ce oare nu mai avem celebrul maner incastrat in usa din spate?

Pentru ca acum Alfa are in obiectiv sa atraga cumparatori de la Mercedes si Audi, deci nu mai poate fi chiar atat de excentrica. Iar daca linia este capabila sa dea pe spate pe toti clientii pe care Alfa i-a avut vreodata, atunci motoarele, tehnica si modul in care masina sta pe drum trebuie sa fie motivele pentru care clientii obisnuiti ale marcilor concurente sa faca multasteptatul schimb.

Motorul diesel din test - cinci cilindri, 2.4 JTDM de 200 de cai putere - se comporta admirabil si livreaza un cuplu de 400 Nm destul de jos in ture, astfel incat sa permita acceleratii si reprize rapide. Foarte rapide. Consumul declarat de constructor se afla undeva in jurul valorii de 6,8 litri in modul de rulare combinat, ceea ce este destul de aproape de adevar doar daca te plimbi cu trepta a sasea si cu 90 km/h in drum spre mare.

In alta ordine de idei, sunetul diesel face toti banii in cazul lui 159, directia nu e deloc moale, ci mai degraba directa si precisa, iar tinuta de drum este foarte buna, desi suspensiile tari ce asigura acest lucru pot crea mici probleme de confort.

Vorbim despre acel tremurat ocazional la trecerea peste denivelari accentuate in viteza, dar acesta este un amanunt atat de lipsit de importanta pentru o masina la care conteaza de zece ori mai mult valoarea emotionala, incat l-am si uitat. De fapt, cu totii suntem constienti ca Alfa Romeo este una din acele marci pe care, daca se strica ori nu poti sa te superi, ori te superi dar creste pasiunea pe care ti-ai facut-o pentru masina din garaj.

Citeste si:
Must See: Orasul San Francisco construit din 100.000 de scobitori
Must See: Orasul San...

Veti alerga catre service la fel cum alergati spre farmacie sa cumparati aspirina iubitei cu nasucul inrosit de raceala. Daca va lasati luati de valul inimii sportive diesel, veti descoperi pe drumurile virajate ca noua 159 este totusi o masina grea, cu multe kilograme pe puntea fata si acest lucru ingreuneaza destul de mult o exploatare sportiva.

Cei care prefera plimbarile in oras va trebui sa se obisnuiasca cu schimbarile dese ale treptelor de viteza, cutia scurta garantand acceleratii si reprize rapide, dar fiind enervanta pe drumurile care necesita schimbari dese ale vitezelor. La interior, Alfa Romeo 159 este foarte ergonomica si ofera in versiunea de top o ambianta senzationala cu o personalitate aparte, ce poate fi regasita doar in interiorul unui model Alfa Romeo.

Daca vreun constructor incearca sa va ademeneasca cu "insertii din aluminiu natur", sa fiti atenti la ce cumparati si poate ar trebui doar sa atingeti putin insertiile de pe consola centrala, de pe bord si de pe volanul noului 159. Acolo gasiti aluminiu natur.

Citeste si:
Cele mai tari 100 de replici in 200 de secunde!
Cele mai tari 100 de replici...

Daca raceala acestui material incalzita de lumina ambientala rosie ce "cade" pe consola din plafon nu va impresioneaza, cu siguranta o vor face cele trei indicatoare rotunde "incastrate" in consola centrala. Ele va indica nivelul de combustibil, de temperatura a apei si presiunea de supraalimentare. Tare! Foarte tare de fapt.

Si pentru ca fiecare barbat este egoist si isi aminteste zambind de momentele in care, copil fiind, isi strangea jucariile la piept cand un altul vroia sa se joace si el, Alfa Romeo exploateaza sentimentele soferului care poate gasi acum doar in 159 un instrumentar de bord orientat catre el.

Practic, doar soferul poate sa citeasca toate informatiile de pe consola centrala, lucru care ne bucura enorm, plus ca avem o scuza valabila pentru replici de genul: "Vino mai aproape sa-ti arat". Pozitia de conducere este insa usor inalta. Pasagerul din spatele soferului poate sa "traga cu ochiul" insa, daca la volan se afla o persoana mai inalta care a impins scaunul spre spate, spatiul la genunchi scade considerabil.

Citeste si:
50 cele mai proaste replici de agatat

Daca de acum 159 nu mai arata ca un coupe (remember 156), spatiul interior este de coupe. Loc suficient in spate exista doar daca soferul si pasagerul din dreapta nu exagereaza cu mutatul scaunului catre spate. Alfa Romeo 159 2.4 Multijet este disponibila doar in echiparea Distinctive la un pret CIP de 27.647 de euro, foarte corect pentru performantele masinii si mai ales pentru cum te simti in ea datorita designului care iti da dreptul sa visezi cu ochii deschisi la ziua in care vei conduce un Ferrari.

Concluzie:
Cel mai puternic Diesel in patru cilindri din clasa sa. Designul iti taie respiratia.

Pret:
27.647 euro CIP

Performante:
0-100 km/h in 8,4 sec., vit. max. 228 km/h, consum mediu 6,8 l/100 km.

Date tehnice:
4 cil., 2.387 cmc, 200 CP., 400 Nm, 1.630 kg.


Autor:
Costin Giurgea
Aparut: Numarul 11 - Aprilie 2006
Sursa: topgear.ro

Citeste si:
Cele mai celebre replici din istoria cinematografiei
Cele mai celebre replici din...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.